گزارش

مشکل کمبود آب در فراه فراگیر شده است

شماری از باشندگان ولایت فراه از کمبود آب آشامیدنی در مرکز این ولایت شکایت داشته و می‌گویند که هرچند این مشکلات همه ساله باگرم شدن هوا آغاز می‌شود، اما امسال سطح آب‌های زیرزمینی نیز بسیار پایین رفته است.

شماری از باشندگان ولایت فراه از کمبود آب آشامیدنی در مرکز این ولایت شکایت داشته و می‌گویند که هرچند این مشکلات همه ساله باگرم شدن هوا آغاز می‌شود، اما امسال سطح آب‌های زیرزمینی نیز بسیار پایین رفته است.

در همین حال مسئولان آبرسانی در فراه می‌گویند که تلاش می‌کنند تا مشکلات کمبود آب را در این ولایت برطرف کنند.

در این روزهای گرم تابستانی، باشندگان ولایت فراه در مناطق مختلف، از کمبود آب آشامیدنی شکایت دارند.

آنان می‌گویند که این مشکل همه ساله در فصل گرما شدت می‌گیرد و تاکنون هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.

اجمل یاری، یکی از باشندگان ولایت فراه در صحبت با کلید می‌گوید که در این روزهای گرم تابستانی، آبی در نل‌های شهری جاری نیست و مردم مجبورند که برای تهیه آب راه‌های‌ طولانی را طی کنند.

«آب خیلی کم است، در حدی که به اندازه یک آفتابه هم برای ما آب نمی‌رسد. از ریاست آبرسانی می‌خواهیم که آب کافی برای ما بدهد.»

موصوف علاوه نمود که مسئولان آبرسانی باید زمان و مقدار توزیع آب آشامیدنی شهری را برای باشندگان این ولایت خوب‌تر مدیریت کنند.

شکرالله احمدی، یکی دیگر از باشندگان فراه بیان داشت که علاوه‌بر نبود آب شهری، سطح آب‌های زیرزمینی نیز کاهش پیدا کرده و در بیشتر خانه‌ها چاه‌های آب خشک شده است.

«آب یک روز می‌آید یک روز نمی‌آید. اگر می‌آید هم بیشتر از 10 بشکه را پر نکرده و پس قطع می‌شود. ما از پارک آب می‌آوریم ویا هم از خانه‌های همسایه‌هایی که چاه داشته باشند. آن‌ها هم با مشکلات برای ما آب می‌دهند.»

این شهروندان از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند که زمینۀ دسترسی به آب آشامیدنی را برای مردم این ولایت فراهم کنند.

در همین حال مسئولان اداره آبرسانی ولایت فراه مشکلات کمبود آب آشامیدنی را می‌پذیرند.

محمد اکرام، آمر آبرسانی ولایت فراه در صحبت با کلید می‌گوید که درحال حاضر این ریاست برای توزیع آب آشامیدنی به نواحی مختلف شهر فراه، از سه چاه عمیق استفاده می‌کنند.

«در قسمت آب مردم زیاد مشکل دارند و ما در حد توان این مشکل را حل می‌کنیم. ماشین‌های تازه به‌خاطر چاهای آب آشامیدنی خریداری شده است، شماری از خانه‌ها و کوچه‌هایی که تاکنون سروی نشده و میتر ندارند، به نوبت برای آنان میترهای آب توزیع خواهد شد.»

باشندگان ولایت فراه درحالی از عدم رسیدگی به مشکلات کمبود آب شکایت دارند که امسال در خیلی از ولایت‌های کشور، بشمول کابل مردم شدیداً با کمبود آب آشامیدنی روبه‌رو می‌باشند.

نصرالله احمدی کلید گروپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *