افغانستان

ذبیح‌الله مجاهد: سیگار وظیفۀ پروپاگند علیه امارت اسلامی افغانستان را بر عهده گرفته است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، گزارش اخیر ادارۀ “سیگار” در مورد افغانستان را رد کرده و آنرا نوع پروپاگند خوانده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، گزارش اخیر ادارۀ “سیگار” در مورد افغانستان را رد کرده و آنرا نوع پروپاگند خوانده است.

مولوی ذبیح الله مجاهد در تازه ترین اظهارات خود گفته است: ادارۀ موسوم به “سیگار” که در زمان اشغال آمریکا برای کنترول، محاسبه و بررسی مصارف آمریکایی‌ها در افغانستان ایجاد شده بود؛ پس از پایان اشغال، وظیفۀ پروپاگند درست کردن علیه امارت اسلامی افغانستان را بر عهده گرفته است.

ادارۀ “سیگار” در تازه ‌ترین گزارش خود نگاشته است: امارت اسلامی با مشکل امنیتی جدی مواجه است؛ گروه‌های مسلح خارجی و تهدیدات داخلی در افغانستان افزایش یافته است و برخی کشورها با خطر مواجه هستند.

اما، مجاهد می‌گوید: ما این نوع پروپاگند “سیگار” را با جدیت رد می‌کنیم؛ امارت اسلامی افغانستان کنترول کامل اوضاع را در دست دارد و به هیچ گروه یا جهتی اجازه نخواهد داد که افغانستان را نا امن سازد یا از خاک افغانستان علیه کسی دیگر استفاده کند.

به گفتۀ مجاهد، تمام جهان به خصوص افغانان می‌دانند که امنیت، ثبات و استقراری که پس از پایان اشغال و حاکم شدن دو بارۀ امارت اسلامی به وجود آمده است؛ افغانان آن را در چهل سال گذشته تجربه نکرده بودند.

سخنگوی امارت اسلامی نگاشته است: هیچ گروه مسلح خارجی در افغانستان فعال نیست و پروژۀ استخباراتی به نام داعش نیز شدیداً ضربه دیده و در معرض نابودی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرده است که هیچ تهدید مسلحانه داخلی وجود ندارد، بلکه افغانان در صلح و آرامش کامل به سر می‌برند.

مجاهد بیان داشته است: الحمدلله اینکه با وجود امنیت و ثبات فعلی، مشکل آمریکایی‌ها چیست که چنین نگرانی هایی را نشر می‌کنند؟ پروپاگند می‌سازند؟ یا برای پدیدهٔ شوم همانند داعش مشغول درست کردن کمپاین اند؟ یا کشورهای همسایه ما را نگران می‌کنند؟ به باور وی، ممکن است این اقدامات خودسرانه گروه‌های خاصی در آمریکا باشد یا اینکه آمریکا می‌خواهد منطقه را بی ثبات، نا امن و بی‌قرار کند تا از این طریق انتقام شکست خود را از مردم افغانستان بگیرد و یا روابط امارت اسلامی را با کشورهای منطقه آسیب بزند.

مجاهد، در اخیر به آمریکایی‌ها توصیه کرده است که به کینه و دشمنی خود با افغانان پایان بدهند و اطمینان داده است که افغانستان تهدیدی برای هیچ‌کس نیست، بلکه برعکس، امارت اسلامی می‌خواهد به شمول آمریکا، با جامعۀ جهانی روابط خوب و سازنده‌یی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *