سخن انیس

نقش مردم در بقای نظام

روشن است؛ هیچ‌نظام و حکومتی نمی‌تواند بدون حمایت ملت، حکومت براند و بقا و دوام داشته باشد.

روشن است؛ هیچ‌نظام و حکومتی نمی‌تواند بدون حمایت ملت، حکومت براند و بقا و دوام داشته باشد.

رژیم کمونیستی و رژیم جمهوریت بیست‌ سال پسین، دو نمونه‌بارزی از حکومت‌هایی استند که برخلاف اراده‌ و حمایت مردم و ملت به وجود آمده بودند و توسط روس و امریکا، بالای ملت مسلمان افغانستان تحمیل شده بودند.

این دو رژیم، چون بنیاد و اساس ملی و مردمی نداشتند، باوجود حمایت قاطع دو ابرقدرت جهانی، نتوانستند به حکمروایی خویش ادامه بدهند و دوام و بقا پیدا کنند.

این رژیم های سفّاک و خون‌آشام به حمایت روس و امریکا جنایات عظیم و نابخشودنی را در افغانستان مرتکب شدند و میلیون‌ها مسلمان را سربه‌نیست کردند و میلیون‌های دیگر را بی‌خانمان و رهسپار دیار غربت نمودند.

اما، این ملت مجاهد و با شهامت افغانستان، تن به ذلت ندادند، با تحمل مشکلات و زحمات زیاد، در مقابل این رژیم‌های مزدور، به جهاد مسلحانه پرداختند و کاخ‌های استبدادی شان را برای ابد سرنگون کردند.

امارت اسلامی افغانستان به نصرت پروردگار و حمایت قاطبه‌ی ملت مجاهد افغانستان بالآخره به پیروزی رسید و لانه‌های شیطانی روس و امریکا را ازاین سرمین برچید و نظام کاملاً اسلامی و ملی را در این سرزمین شهیدپرور قایم نمود.

اما، با آن‌هم بر امارت اسلامی لازم است که روابط خود را با ملت بیشتر استحکام ببخشد و ملتی که در تمام دوره‌های اشغال و تجاوز در کنار مجاهدین بودند را فراموش نکنند.

بدون شک، مردم برای بقای نظام‌ها نقش ارزنده و اساسی دارند و  رمز پیروزی حکومت‌ها هم در این است که ملت را خوشنود نگه دارند و از حمایت قاطبه‌ی آنان برخوردار باشند.

اگرچه ملت غیور افغانستان از برخورد نیک، خدمات شایان و دستاوردهای بزرگ امارت اسلامی افغانستان راضی استند، ولی بازهم ایجاب می‌کند که این ملت رنج‌دیده بیشتر مورد نوازش قرار گیرند و خدمات ارزشمندی برای شان در بخش‌های مختلف ارائه گردد.

خیرالناس انفعهم للناس.

فرموده‌ی حضرت نبی نور و رحمت صلی الله علیه وسلم است: بهترین مردم کسانی استند که؛ به مردم نفع می‌رسانند.

این تٲکیدات و پافشاری پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، سرشار از حکمت و لبریز از سعادت است و باید مسلمانان و نظام‌های اسلامی ازاین فرموده‌های گهربار و تاکیدات پرمحتوا، بهره‌ ببرند و از ثمره‌ی شیرین آن، مستفید شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *