ورزش

بایسکل سواری منافع اقتصادی و محیط زیست را درقبال دارد

سازمان ملل سوم جون ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ جوزا  را  ” روز جهانی بایسکل سواری”  نامید و از تمامی فعالان فرهنگ بایسکل سواری می خواهد که در این تاریخ ، اولین روز زندگی خود را با بایسکل تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.

ضرابی

سازمان ملل سوم جون ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ جوزا  را  ” روز جهانی بایسکل سواری”  نامید و از تمامی فعالان فرهنگ بایسکل سواری می خواهد که در این تاریخ ، اولین روز زندگی خود را با بایسکل تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.

این قطعنامه که در تاریخ ۱۲ اپریل ۲۰۱۸ در ۷۲ جلسهی منظم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گرفت، با توافق ۱۹۳ کشور عضو تصویب شد.

“بایسکل سواری یک حرکت برای منافع اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است که مردم را با هم متحد می کند. این اعلامیه سازمان ملل متحد، تأیید و استفاده از بایسکل سواری برای اهداف توسعه پایدار است. “

این اعلامیه تمام کشورهای عضو و ذینفعان مربوطه را شامل می شود و آگاهی از روز جهانی بایسکل را فراخوان می دهد. این اعلامیه، کشورهای عضو را تشویق می کند توجه ویژه ای به بایسکل در استراتیژی های توسعه متقابل داشته و بایسکل را در سیاست ها و برنامه های توسعه بین المللی، منطقه ای، ملی و زیرزمینی قرار دهد.

هدف دیگر تعیین روز جهانی بایسکل، این است که شهرها و کشور های دنیا نیاز به بایسکل سواران را در سطح شهر فراموش نکنند، سعی کنند نیازهای آن ها را هر چه سریع تر برطرف کنند تا با افزایش تعداد بایسکل سواران مواجه نشوند.

در نتیجه این روز فرصتی برای افزایش آگاهی مردم در مورد فواید بایسکل سواری است و همین باعث می شود که دولت ها بیشتر به امنیت جاده ها و امکانات مربوط به بایسکل سواران فکر کنند و سیاست های خود را در بعضی از جنبه ها تغییر دهند.

از طرف دیگر بایسکل نسبت به وسیله  نقلیه دیگر ارزان تر است و به بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان کمک می کند تا دسترسی خوبی به یک حمل و نقل آسان و بی خطر و ارزان داشته باشند. در نتیجه روز جهانی بایسکل سواری یک روز بسیار مهم محسوب می شود.

بایسکل یک وسیله بدون صدا و سالم برای سفر کردن از یک نقطه به نقطه دیگر است. بنابراین اگر بخواهیم از جهان در برابر خطر تولید گاز کربن دی اکسید محافظت کنیم، باید بیشتر از بایسکل استفاده کنیم.

فواید بایسکل را را تا به حال فقط به سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا نسبت می دادیم اما باید بگوییم که برای افزایش سلول های مغز بایسکل سواری کنید و این تنها بخشی از خواص ورزش بایسکل سواری است. برای تناسب و سالم بودن باید از نظر فیزیکی فعال باشید.

فعالیت جسمانی منظم می تواند به حفاظت از شما در برابر بیماری های جدی مثل اضافه وزن، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های روانی، دیابت و ورم مفاصل کمک کند. بایسکل سواری به طور مرتب یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی تحرک

است.

بایسکل در حال حاضر در تمامی نقاط افغانستان دیده میشود چه در شهر برای فرار از ترافیک سنگین و چه در روستاها به عنوان اولین وسیله حمل و نقل.

پشت سر یک پسر بنشینند.

چرخه سواری یکی از ورزشهایی است که طرفداران زیادی دارد. البته در سالهای اخیر بایسکلسواری تنها از حالت ورزشی بودن بر آمده است. در دنیای شلوغ و پرترافیک امروزی، بایسکل، یکی از وسایل نقلیه نیز محسوب میشود.

این در حالیست که در دنیای امروز با توجه به اینکه جهان در عین حال که با سرعت پیش میرود برای اینکه محیط زیست را با کمترین آسیب به آیندگان بسپاریم، لزوم بایسکل سواری بسیار مشهود است. از طرف دیگر بایسکل سواری یک ورزش سالم در هوای باز محسوب میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *