افغانستان

پیروزی تیم ملی کریکت روحیه جوانان را تقویت کرده است

سلسله‌‌ی مسابقات ۲۰ آوره کریکت بین تیم ملی کریکت افغانستان و پاکستان، ۲-۱ به نفع ملی پوشان کشور به پایان رسید

سلسله‌‌ی مسابقات ۲۰ آوره کریکت بین تیم ملی کریکت افغانستان و پاکستان، ۲-۱ به نفع ملی پوشان کشور به پایان رسید. پاکستان برندهٔ دیدار سومی شد، اما افغانستان با دو پیروزی پیهم، سلسله این مسابقات را که در امارات متحده عربی برگزار شده بود، از آن خود ساخت.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که روز دوشنبه ۲۷ مارچ (۷حمل) بین تیم ملی کشور و تیم ملی پاکستان در میدان بین‌المللی کریکت شهر شارجهٔ امارات متحده عربی برگزار شد، راشد خان آرمان، کاپیتان تیم ملی کشور، برندهٔ قرعه  این دیدار شد و توپ زنی (بیتینگ) را انتخاب کرد. تیم پاکستان در ۲۰ آور تعین شده و با از دست دادن هفت بازیکن، ۱۸۳ دوش را برای ملی پوشان کشور هدف دادند. ملی پوشان کشور موفق به کسب این هدف نگردیدند و با کسب ۱۱۶ دوش، دیدار را واگذار کردند.

در این دیدار نجیب الله زدران با توپ احسان الله از ناحیه روی به طور سطحی مصدوم شد و بازی را ترک گفت که بلافاصله عظمت الله عمرزی به عوض وی وارد میدان گردید.

این سلسله رقابت‌های 20آوره، از تاریخ 24 تا 27 ماه مارچ با میزبانی افغانستان در ستدیوم کریکت شارجه، برگزار گردید.

محمد نبی، بازیکن باتجربه تیم ملی کریکت افغانستان، بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد.

شماری از بازیکنان و هواداران تیم ملی کریکت کشور با اشاره به پیروزی این تیم در بازی ۲۰ آوره (T20) کریکت در مقابل تیم پاکستان می‌گویند، این موفقیت به جوانان دیگر انگیزۀ مثبت می‌دهد که ناامید نشوند، به تلاش خود ادامه دهند.

علاقمندان بازی کریکت در شهر شارجۀ امارات متحدۀ عربی با اتن، هیاهوی و شادی پیروزی تیم کریکت افغانستان را در بازی بیست آوره (T20) کریکت در مقابل پاکستان جشن ‌گرفتند.

صدها شهروندان کشور که در امارات متحدۀ عربی زندگی یا کار می‌کنند با پرچم ملی افغانستان به ورزشگاه آمدند تا تیم خود را تشویق کنند.

راشد خان، کپتان تیم ملی کریکت افغانستان در یک پیام ویدیویی که از سوی کریکت بورد افغانستان با رسانه‌ها شریک ساخته شده، گفته که تمام بازیکنان تلاش کردند تا خوشی را برای مردم افغانستان هدیه کنند: “انشاءالله هدف ما همیشه این است که همیشه بدرخشیم. به وطن افتخار و برای مردم لبخند هدیه کنیم از مردم خود می‌خواهیم که در دعاهای خود مارا فراموش نکنند.”

این اولین بار است که تیم ملی کریکت افغانستان در برابر پاکستان برنده می‌شود.

پس از این پیروزی، برخی از افغان‌ها در شبکه های اجتماعی نوشتند که آرزوی دیرینه‌شان برآورده شد.

پس از این دیدار، تیم ملی افغانستان به مصاف تیم ملی زمبابوی برای مسابقات تست میرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *