افغانستان

شکایت مردم از تیزرانی موترسایکل سواران درشهر میمنه

باشندگان شهرمیمنه؛ مرکز فاریاب از تیزرانی موترسایکل سواران و افزایش بی‌نظمی در این شهر شکایت دارند. به گفتۀ آنان رعایت نکردن قوانین ترافیکی و بی نظمی از سوی جوانان موترسایکل سوار، باعث افزایش حادثات دلخراش ترافیکی دراین ولایت شده است.

باشندگان شهرمیمنه؛ مرکز فاریاب از تیزرانی موترسایکل سواران و افزایش بی‌نظمی در این شهر شکایت دارند. به گفتۀ آنان رعایت نکردن قوانین ترافیکی و بی نظمی از سوی جوانان موترسایکل سوار، باعث افزایش حادثات دلخراش ترافیکی دراین ولایت شده است.
شماری از باشندگان شهرمیمنه؛ مرکز ولایت فاریاب از تیزرانی موترسایکل‌ سواران در شهر انتقاد کرده و از مسئولان ترافیک می‌خواهند که هرچه زودتر جلو چنین بی‌نظمی‌ها را بگیرند.
این شهروندان از مسئولان امنیتی و مدیریت پولیس ترافیک در این ولایت می‌خواهند که باموترسایکل سوارانی که قوانین ترافیکی را رعایت نمی‌کنند و باسرعت بیش از حد رانند‌گی می‌کنند، باید برخورد قانونی صورت گیرد.
محمدجاوید، یک تن از باشندگان شهرمیمنه می‌گوید:”بی نظمی واقعا زیاد شده، قاعده و قانون ترافیکی رعایت نمی‌شود، نظم شهر برهم خورده است. از برادرانی که موترسایکل دارند، خواهش می‌کنیم که قوانین ترافیکی را رعایت کرده و آهسته‌تر رانندگی کنند تا هم خودشان افگار نشوند و هم به شهروندان دیگر آسیب نرسانند.”
محمدیونس، یکی دیگر از باشندگان فاریاب نیز چنین می‌گوید:”جوانان با غرور کاذب موترسایکل را هرچه می‌توانند، تیزتبر می‌رانند. این کار آنان باعث آزار و اذیت مردم می‌شود. آنان با تیزرانی حادثات ترافیکی خلق کرده و حتی زخمی وکشته بجا می‌گذارند.”
در عین‌حال شمس الرحمن طییب، آمرتنظیم مدیریت پولیس ترافیک فاریاب می‌گوید که پرسونل این اداره با همکاری نهادهای امنیتی این ولایت، همیشه برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی و تیزرانی موترسایکل رانان، تلاش نموده تا از وقوع حادثات ترافیکی جلوگیری گردد.
او افزود که بی توجهی به قوانین ترافیکی و سرعت زیاد جوانان موترسایکل سوار سبب افزایش حادثات دلخراش ترافیکی گردیده است.
“متأسفانه خانواده‌ها برای فرزندان زیر سن شان موترسایکل گرفته اند. این باعث حادثات ترافیکی می‌گردد. عامل حادثات زیادی موترسایکل سواران می‌باشند. یگانه توصیه ما به خانواده‌ها همین است که برای فرزندان زیرسن شان، موترسایکل نگیرند، چون آنها قوانین ترافیکی را نمی‌دانند و حادثات ترافیکی رخ می‌دهد.”
به‌گفتۀ او، تنها در 3 روزعیدسعیدفطر، چهار تن در نتیجه بی‌احتیاطی و تیزرانی موترسایکل سوارن جان باخته و 11 تن دیگر زخمی شده‌اند.
این درحالی ا‌ست که بر اساس آمار ارایه شده از سوی یک مسئول شفاخانه ولایتی فاریاب، تنها در سه روز عید، به تعداد 105 تن دراثر حادثات ترافیکی مجروح شده و به شفاخانه ولایتی و مراکزصحی ولسوالی‌ها انتقال شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن