افغانستان

آغاز کمپاین جلوگیری از گشت وگذار موترهای شیشه‌سیاه درمزارشریف

مسئولان در قومندانی امنیه ولایت بلخ می‌گویند که بعد از این برای هیچ کسی اجازه نخواهد داد که با موترهای شیشه سیاه در این ولایت گشت و گذار نماید.

مسئولان در قومندانی امنیه ولایت بلخ می‌گویند که بعد از این برای هیچ کسی اجازه نخواهد داد که با موترهای شیشه سیاه در این ولایت گشت و گذار نماید. آنان این تصمیم را سبب کاهش جرایم جنایی می‌دانند، زیرا به‌گفتۀ آنان افراد ملکی و نظامی شامل این ممنوعیت خواهند بود. شماری از باشندگان شهر مزار شریف هم از این اقدام حکومت استقبال می‌کنند.
مسئولان امنیتی در ولایت بلخ می‌گویند که بر اساس حکم رهبری امارت اسلامی، بعد از این هیچ کسی اجازه گشت و گذار با موتر های شیشه سیاه را ندارند.
محمدآصف وزیری، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت بلخ می‌گوید که کمیسیونی به این منظور ایجاد و عملا پاک‌کاری شیشه‌های سیاه وسایط نظامی و ملکی را در در شهر مزارشریف آغاز کرده است.
“با ترکیب امنیت ملی، قول اردوی 209 الفتح و قومندانی امنیه، کمیسیونی ساخته شده تا شیشه‌های وسایط نظامی و ملکی پاک کاری شود. با این کار می‌توانیم وسایط مشکوک را شناسای نماییم.”
این اقدام پس از آن رویدست گرفته شده که وضعیت امنیتی در بعضی از ولایات، به خصوص بلخ نسبت تغییر چندانی نیافته است.
با این حال شماری از باشندگان ولایت بلخ از این اقدام استقبال کرده و خواهان تطبیق شدن آن بالای تمامی وسایط بشمول نظامی و ملکی در مزارشریف استند.
عتیق‌الله، یکی از باشندگان ولایت بلخ می‌گوید:”جرایم و جنایت‌ها با استفاده از وسایط شیشه سیاه و بدون پلیت صورت می‌گرد. ما از این کار حکومت و زیاد شدن محلات بازرسی خوش هستیم تا مردم بتوانند با آرامش زندگی کنند.”
درعین حال محمد صادق، یکی دیگر از باشندگان شهر مزارشریف به این باور است که تمام جنایات صورت گرفته در شهر ها، با استفاده از موتر های شیشه سیاه صورت می گیرد.
“نیروهای امنیتی و ایست‌های بازرسی را که می‌بینم، بسیار خوش می‌شوم. نه‌تنها در دوره این حکومت، بلکه در دوره حکومت سابق هم وقتی جیب کسی زده می‌شد، یا موبایل کسی را می‌گرفتند، دیده می‌شد که با استفاده از همین وسایط بی‌پلیت و شیشه سیاه بود.”
نیروهای امنیتی در ولایت بلخ می‌گویند که در تطبیق فرمان رهبری امارت اسلامی هیچ استثنایی وجود ندارد و تلاش می‌شود که از گشت و گذار تمامی موترهای شیشه سیاه بشمول وسایطه ادارات دولتی و حتی نیروهای نظامی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *