افغانستان

حدود ۵۰۰ هزار جریب زمین غصب‌شده برگردانده شد

کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌ها، می‌گوید که از آغاز کاراین نهاد تا اکنون حدود ۵۰۰ هزار جریب زمین غصب‌شده در سراسر کشور برگردانده شده است.

کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌ها، می‌گوید که از آغاز کاراین نهاد تا اکنون حدود ۵۰۰ هزار جریب زمین غصب‌شده در سراسر کشور برگردانده شده است.
این نهاد می‌افزاید که بررسی برخی از شهرک‌ها در کابل نیز جریان دارد و تا اکنون بیش از شانزده‌صد جریب زمین تنها در پایتخت از چنگ غاصبان پس گرفته شده است.
به گفته عبدالحمید جهادیار، سخنگوی کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌ها، بررسی زمین‌های غصب شده در بخش‌های دیگر پایتخت نیز ادامه دارند. آقای جهادیار در این باره گفت: «در حدود ۵۰۰ هزار جریب زمین در مجموع بازگردانده شده است که از این جمله ۱۶۴۹ جریب زمین در شهر کابل است و بررسی هنوز هم ادامه دارد.»
با این حال، مالک یکی از شهرک‌ها در شرق کابل از بررسی شهرک خود استقبال می‌کند و می‌گوید که آماده همکاری همه‌جانبه با این کمیسیون است.
حبیب‌الله زازی، مسوول شهرک حبیب‌الله زازی، گفت: «ما از بررسی زمین در شهر خود استقبال می‌کنیم و ۵۲۲ جریب زمین ما در قباله داریم و کمیسیون باید این زمین‌ها را بررسی کند و زمین بیشتر را برگرداند. ما به قوانین و اصول این کمیسیون متعهد
هستیم.»
در همین حال، شماری از باشندگان کابل نیز از کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌ها می‌خواهند که زمین‌های غصب شده دولتی را از چنگ غاصبان برگرداند.
اسدالله، باشنده کابل می‌گوید: «هر زمین که غصب شده است، اگر شخصی است به مالکان شان داده شود و اگر دولتی است به دولت برگردانده شود.»
شفیق‌الله احمدی، باشنده دیگر کابل، گفت: «کمیسیون باید زمین‌های غصب شده از همه زورمندان را پس بگیرد، زیرا این بیت‌المال و زمین‌های مردم است که زورمندان آن را غصب کرده‌اند.»
کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌ها در نیمه‌ی سال ۱۴۰۱ خورشیدی بربنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی ایجاد شد و هدف آن جلوگیری از غصب زمین‌ و برگرداندن آن به حکومت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *