سیاسی

سیاست‌گران معامله‌گر

امروز سیاست، قماش‌ها و گروه‌های زیادی را در آغوش خود جاداده است و هرکه سنگ سیاست را در سینه می‌زند و لاف و گزافی از سیاست و سیاست‌بازی دارد.

احمد شاه
امروز سیاست، قماش‌ها و گروه‌های زیادی را در آغوش خود جاداده است و هرکه سنگ سیاست را در سینه می‌زند و لاف و گزافی از سیاست و سیاست‌بازی دارد.
در میان سیاست‌گران، گروهی به نام سیاست‌گران معامله‌گر هستند.
این قماش، تنها منافع شخصی شان را در نظر دارند و دیگر معتقد و پابند به هیچ چیزی نیستند.
متأسفانه در افغانستان هم ازاین قماش سیاست‌مداران زیاد است و پیوسته منافع شخصی را بر منافع اسلامی و ملی ترجیح داده اند و به معامله می‌پردازند.
این قماش حتی در فروش افغانستان به بیگانگان، مستقیماً دست داشتند و گیسوان بلند مادروطن خود را به دستان سگ‌های زنجیری اشغال‌گر دادند.
چون این نوع سیاست‌گران، بی‌قید و بند و معامله‌گر استند و اسلام، ناموس، میهن و دیگر ارزش‌ها برای شان اهمیتی ندارند.
آنان فقط چشم به مادیات دوخته اند و به عواقب کار خود متوجه نبوده و به امور اخروی اصلاً باورمند نیستند.
اما متٲسفانه درمیان این قماش درافغانستان، کسانی هم هستند که لاف از عالم بودن و مجاهدبودن می‌زنند و زیر چتر این مقدسات، دست به خیانت، فریب و معامله می‌یازند و هرچه که از دست شان بیاید انجام می‌دهند.
مثال زنده اش؛ مجاهدنماها و عالم‌نماهایی است که با تجاوز امریکا و ناتو در افغانستان در کنار نیروهای بدنام صلیبی قرار گرفتند و علیه مبارزان و مدافعان اسلام و میهن، تبلیغات کردند و جنگیدند.
این قماش مردم در امارت اسلامی قبلی با استفاده از نام ملا، مولوی و فرمانده جهادی تمام هست‌وبود امارت اسلامی را به یغما بردند.
اما با آمد آمد امریکا در افغانستان، مسیر شان را تغییر دادند و تماس‌های شان را با شعبات جاسوسی امریکا برقرار کردند و آخر الامر در بدل چند دالر امریکایی تغییر موضع دادند و در کنار نیروهای صلیبی قرار گرفتند.
این قماش سیاستمداران را سیاستگرانِ معامله‌گر و لجام‌گسیخته می‌نامند و آنان به هیچ ارزشی اهمیت قایل نیستند و تنها بُرد شان را به مادیات، پول و منصب‌های مقطعی می‌بینند.
برخلاف این قماش، گروه دیگری سیاست‌گرانی استند که منافع اسلام و منافع ملی را بر همه چیز ترجیح میدهند و برای تطبیق احکام الهی و قوانین اسلامی، سر می‌دهند و سنگر نه.
این گروه رستگار، متشکل از علمای راسخ، مجاهدین واقعی، اشخاص پخته‌مغز، آبدیده، باتجربه و بامتانت استند که برای رضای رب‌ العالمین مبارزه می‌کنند و استقلال، آزادی و اقتدار امت اسلامی در رٲس آرمان‌های پاک و برنامه‌های ناب شان قرار دارند.
این گروه خداجو در مقابل هر متجاوزی می‌ایستند و در بدل هیچ متاعی، آرمان‌های شان را به فروش نمی‌رسانند.
مثال زنده‌ی این گروه رستگار، مجاهدینی استند که به خاطر اسلام و آزادی در مقابل نیروهای متجاوز امریکا و ناتو جنگیدند و دماغ مستکبرانه‌ی آنان را به خاک ذلت مالیدند.
این سیاستگرانِ برحق، اهل معامله نیستند و تن به هیچ‌گونه ذلت و زبونی نمی‌دهند.
امروز اگر افغانستان را کاملاً در کنترول دارند و اگر دشمنان اسلام و افغانستان را به شکست فاحشی مواجه کرده اند، همه از برکت خون شهیدانی است که در سنگرهای دفاع از اسلام، ناموس، خاک و ارزش‌ها، جان‌های شیرین شان را از دست داده اند و با خون مطهر شان، مسلمانان را به پیروزی رسانده اند.
از سوی دیگر اگرچه سیاست‌گران معامله‌گر پیوسته ادعای ملی بودن را می‌کنند، اما در واقع آنان منفور و مطرود جامعه استند و ملت مجاهد و قهرمان افغانستان در کنار مجاهدینی قرار دارند که برای اسلام و آزادی فداکاری کرده اند و لکّه‌‌های ننگ را از دامن تاریخ افغانستان پاک کرده اند.
تقاضا و توصیه‌ی ملت افغانستان این است که؛ سیاستگران معامله‌گر نیز در سیاست شان تغییرات بیاورند و سیاست اسلامی را پیشه نموده از شیطنت، شرارت و خودخواهی‌ها دست بکشند، حرف استخبارات کشورها را نشنوند و بیایند در کنار ملت افغانستان، من‌حیث یک شهروند کشور با عزت و آبرومند زندگی کنند و در آبادی و شکوفایی سرزمین خویش سهیم شوند.
زنده و پاینده باد افغانستان متحد و دشمن‌شکن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *