افغانستان

کرسی بین المللی کار، به وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان سپرده شود

معین وزارت کار و امور اجتماعی در دیدار با رئیس کشوری سازمان بین المللی کار٬ خواهان واگذاری کرسی افغانستان در آن سازمان به آن وزارت شد.

معین وزارت کار و امور اجتماعی در دیدار با رئیس کشوری سازمان بین المللی کار٬ خواهان واگذاری کرسی افغانستان در آن سازمان به آن وزارت شد.
دفتر مطبوعاتی وزارت کار و امور اجتماعی دیروز با نشر خبرنامه یی گفته است: مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کار آن وزارت با رامین بهزاد رئیس کشوری سازمان بین المللی کار، دیدار کرد.
در این دیدار، رئیس کشوری سازمان بین المللی کار، روی محتوای گزارش سالانۀ آن سازمان که در نشست قریب الوقوع سازمان کار ارائه خواهد شد، معلومات داد.
قرار است در این نشست٬ از مسایل وموضوعات مرتبط با افغانستان هم گزارش داده شود٬ رامین بهزاد از معین وزارت کار خواست هرگاه دربارۀ محتویات گزارش سالانه کدام ملاحظه داشته باشند میتوانند، آن را به گونه یی کتبی با سازمان بین المللی کار شریک ساخته تا در آینده روی آن بحث صورت گرفته و برای آن راه حل ها سنجیده شود.
بهزاد افزود: در گزارش سالانه ی این سازمان، از حقوق بنیادی کار و بحث سه جانبۀ کارگر-کارفرما و حکومت که در مجموع به نام شرکای اجتماعی یاد میگردد؛ یادآوری شدهاست.
بهزاد گفت: سازمان بین المللی کار برای دولت افغانستان پیشنهاد میکند، تا برای اشتغالزایی بهتر و بیشتر در کشور از برنامۀ کار سبز که به نام اقتصاد سبز نیز یاد میشود، استفاده نمایند.
اوهمچنان یاد آور شد، در افغانستان ما برنامه های کلان دیگر چون ایمنی یا صحت کارو منع کار اطفال داریم و مصمم استیم، تا در آینده یک کارگاه آموزشی بزرگ را در خصوص با اشتراک شرکای اجتماعی راه اندازی نماییم.
مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ معین امور کارگفت بهتر بود که در این نشست از نمایندۀ وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز دعوت میشد، تا تصویر واقعی مسایل مرتبط به کار در افغانستان به گوش جامعه یی جهانی و اعضای این سازمان میرسید.
معین امور کار افزود: ما از سازمان بین المللی کار تقاضا داریم، تا نمایندهگی افغانستان در سازمان بینالمللی کار، به ما سپرده شود .
معین امور کار، از برنامه ها و پروژه های موجوده و آیندۀ سازمان بین المللی کار در افغانستان به ویژه در بخش کار شایسته، ایمنی یا صحت کار و جلوگیری از کار اطفال در کشور استقبال نموده؛ گفت که وزارت کار و امور اجتماعی در این زمینه آمادۀ هرگونه همکاری میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *