گزارش

جمع‌آوری و تداوی بیش از 100 هزار معتاد در کشور

وزارت‌های داخله، صحت عامه و شاروالی کابل در خبر نامه‌ای، پیرامون چگونگی جمع‌آوری و معالجه معتادین به رسانه ها معلومات ارائه کردند.

وزارت‌های داخله، صحت عامه و شاروالی کابل در خبر نامه‌ای، پیرامون چگونگی جمع‌آوری و معالجه معتادین به رسانه ها معلومات ارائه کردند.
در این خبرنامه عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت امور داخله گفت: از آغازحاکمیت دوباره امارت اسلامی مجموعاً 4210 عملیات صورت گرفته که در نتیجه آن 5051 مظنون دستگیر و 181 کارخانه تولید مواد مخدر از بین برده شده است.
آقای تکور اضافه کرد که در این مدت بیش از 543 تُن مواد مخدر ضبط، 1785 هکتار زمین از وجود کشت کوکنار پاک و به تعداد 82 هزار معتاد از سطح کشور جمع‌آوری شده است.
داکتر شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه گفت: هماکنون 3.6 میلیون معتاد در کشور موجود بوده که 2.9 درصد آن را زنان و کودکان تشکیل میدهد.
به گفته موصوف هم اکنون در سطح کشور 2500 پرسونل صحی در 60 شفاخانه و مراکز صحی مصروف تداوی معتادین بوده و تا اکنون 28564 معتاد معالجه گردیده و 22458 تن دیگر تحت معالجه قرار دارند.
ایجاد و فعال سازی کمپلیکس 5 هزار بستر تداوی معتادین در کابل، احیای مجدد و اعمار شفاخانه های 50 و 100 بستر تداوی معتادین در ولایتهای غرنی، کندز، فاریاب، و بغلان، فعال سازی شفاخانه های 50 و 100 بستر تداوی معتادین در ولایت های غزنی و زابل و ایجاد شفاخانه هزار بستر تداوی معتادین در ولایت قندهار، از کارکرد های مهم وزارت صحت عامه طی یک سال گذشته گفته شده است.
نعمت الله بارکزی نماینده شاروالی کابل در این برنامه خبری چنین گفت: برای پاکسازی و احیای مجدد ساحه پل سوخته، پلان منظم از جانب شاروالی کابل ترتیب شده و در هماهنگی با وزارتهای امور داخله و صحت عامه تطبیق گردیده که در نتیجه تطبیق این پلان ظرف 25 روز ، کار پاک کاری، رنگ آمیزی و نور پردازی این پل تکمیل کاملاً تبدیل به یک ساحه تفریحی و دیدنی برای باشندگان شهر کابل شده است.
گزارشگر: معاذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *