افغانستان

وزیر تحصیلات عالی: متعهد به پیشرفت و عصری سازی تحصیلات عالی کشور استیم

مولوی ندا محمد ندیم وزیر وزارت تحصیلات عالی، دیروز در» کنفرانس ملی تقویت تحصیلات عالی» یاد آور شد که رهبری این وزارت متعهد به پیشرفت و عصری سازی تحصیلات عالی کشور اند.

مولوی ندا محمد ندیم وزیر وزارت تحصیلات عالی، دیروز در» کنفرانس ملی تقویت تحصیلات عالی» یاد آور شد که رهبری این وزارت متعهد به پیشرفت و عصری سازی تحصیلات عالی کشور اند.
به گزارش آژانس باختر در این کنفرانس که با حضور شماری از مسئولان حکومتی، رییسان و نمایندگان پوهنتون ها و نهادی های تحصیلات عالی دولتی و خصوصی برگزارشد، اسامه عزیز رئیس پوهنتون کابل، در رابطه به این کنفرانس معلومات داد.
وی گفت: پس از چندین دهه جنگ در کشور، اکنون افغانستان در بخش های مختلف به ویژه دربخش تحصیلات عالی، به پیشرفت و تقویت نیاز دارد که در این کنفرانس در رابطه به تقویت نظام تحصیلات عالی کشور بحث و تلاش صورت خواهد گرفت.
دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت: محور این کنفرانس، بحث روی تضمین کیفیت، نصاب، تحقیقات علمی، آموزش الکترونیکی و یک سلسله ساختار ها و زیر ساخت ها است٬ این کنفرانس نه تنها زمینۀ شریک کردن دست آورد های تحقیقات علمی استادان را فراهم می کند، بلکه فرصتی برای تبادل نظریات به خاطر بهبود و تقویت تحصیلات عالی است.
مولوی محمد نبی عمری معین وزارت امورداخله، درمورد اهمیت تعلیم و آموزش از دیدگاه دین مبین اسلام معلومات داد و تقویت نظام تحصیلات عالی کشور را به نفع نظام کشور دانست.
به همین ترتیب مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبت هایش گفت: اگر می خواهیم از احتیاج دیگران به خصوص کشور های همسایه رهایی یابیم، باید به نهاد های تحصیلی و به ویژه نهاد های تحصیلات عالی کشور توجه کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که در نتیجۀ کار این کنفرانس، درروشنایی تحقیقات علمی و بحث های تخصصی دانشمندان و صاحب نظران عرصه تحصیلات عالی کشور، نظام تحصیلات عالی کشور تقویت شود و رشد کند.
همچنان، در این کنفرانس دکتور قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، در رابطه به نقش و جایگاه استادان در بهبود وضعیت تحصیلات عالی کشور مطالبی را بیان داشت و گفت که باید بخش های مختلف نهاد های تحصیلات عالی، معیاری شوند و مطابق به معیار های عصر فعالیت کنند.
شیخ نور الحق انور رییس عمومی ادارۀ امور امارت اسلامی، در صحبت هایش از توجۀ رهبری امارت اسلامی، در راستای تقویت و ترقی تحصیلات عالی کشور اطمینان داد.
بعد، شیخ الحدیث مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در صحبت هایش یاد آور شد که رهبری این وزارت متعهد به پیشرفت و عصری سازی تحصیلات عالی کشور است.
وی افزود که وزارت تحصیلات عالی، با استفاده از تمام امکانات خود در راستای تقویت و بهبود نظام تحصیلی کشور تلاش می کند، به مشکلات استادان رسیدگی صورت می گیرد و فضای مناسب کاری و تدریسی را برای آنان فراهم خواهد کرد .باختر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *