ورزش

عزیز احمد با کسب ۱۴ مدال بین المللی یکی از افتخار آفرینان کلپ یاران حمید است

ورزش پرورش اندام یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروزی می باشد . بسیاری از نوجوانان ،جوانان و حتی کهن سالان تلاش می کنند با تمرینات ورزشی و بدن سازی صاحب اندام قوی، ورزیده و زیبا شوند.

نجیب الله متین
ورزش پرورش اندام یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروزی می باشد . بسیاری از نوجوانان ،جوانان و حتی کهن سالان تلاش می کنند با تمرینات ورزشی و بدن سازی صاحب اندام قوی، ورزیده و زیبا شوند. زیبایی و تناسب اندام محصول تلاش و تمرینات مستمر و حساب شده و درست است . تمریناتی که زیر نظر مربیان حرفه ای انجام شود، هم نتیجه بهتری خواهد داشت و هم عوارض ناشی از آن کمتر خواهد بود. برخی تمرینات و اشتباهات در بدنسازی می تواند دستیابی به تناسب اندام و عضلانی شدن را به تأخیر انداخته، یا حتی نتیجه معکوس داشته باشد. در این مورد حرفهای داریم با استاد عزیز احمد، قهرمان چندین مرتبه یی رشته ورزشی پرورش اندام و پاورلفتینگ کلپ ورزشی یاران حمید که باهم می خوانیم:
استاد عزیز احمد در مورد سوابق و مسابقات ورزشی خود، چنین معلومات ارائه کرد: نظر به شوق و علاقه یی که به ورزش داشتم، در سال ۱۳۸۱ شامل انجمن ورزشی کانگفوتوا گردیدم و بعد از سپری نمودن تمرینات فشرده و اجرای مسابقات و کسب افتخارات ورزشی در رشته کانگفوتوا، درسال ۱۳۸۵ تغییر رشته داده و شامل کلپ ورزشی پرورش اندام و پاور لفتینگ یاران حمید شدم. تمرینات ابتدایی را تحت نظر ماستر سپورت غلام قادر حیران آغاز نمودم.
با درخششی که در مسابقات متعدد در داخل کشور داشتم، موفق به اخذ جواز حضور در مسابقات خارجی گردیدم. در مسابقات آسیایی پاور لفتنگ که در سال های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۸ در کشور تایوان، هندوستان، ازبیکستان، قزاقستان و کشور جاپان برنامه ریزی شده بود، موفق به کسب ۱۴ مدال بین المللی از این مسابقات شدم. قابل یاد آوری می دانم کسب این همه افتخارات، نتیجه زحمات استاد غلام قادر حیران و استاد خواجه میر مجاهد می باشد.
سوال:تفاوت اصلی بین فیتنس و بدنسازی در چیست؟
جواب: یکی از اصلی ترین تفاوت های بین بدنسازی و فیتنس این است که در فیتنس نیازی به وزنه زدن های سنگین نیست. در صورتی که در بدن سازی اصولاً با بلند کردن و کشیدن وزنه های سنگین درگیر هستیم. با وزنه زدن ماهیچه ها سریع تر رشد می کنند و ورزشکاران قدرت بدنی بیشتری بدست می آورند. یک قانون کلی و عمومی وجود دارد که می گوید وزنه زدن ، نسبتا آسان ترین راه برای رسیدن به بافت عضلاتی است.
بدنسازان بیشتر با برجستگی عضلات و قوی تر دیده شدن بوسیله عضلات حجیم خود، علاقه دارند، در صورتی که فیتنس کاملا در مخالف این جهت است
سوال: لطفأ در مورد تاریخچه ورزش بدنسازی در جهان، اندکی معلومات دهید؟
جواب: ورزش بدن سازی در اواخر قرن 19 میلادی جریان فکری تازه ای با رویکردی آرمانی به اساطیر یونانی (که در آن زیبایی، تناسب و پرورش یافتهگی عضلات و بدن، عاملی برای ستایش و تمجید انسان قلمداد می شد)، پدید آمد. بر اثر نفوذ این جریان فکری جدید، سنت قدیمی بلند کردن سنگ به طور ورزش مدرن وزنه برداری درآمد و با توجه به روند توسعه اش، جوانب گونه گونی در فرهنگ های مختلف پیدا کرد.
عزیز احمد، در مورد فواید ورزش پرورش اندام برای بدن، چنین معلومات داد:
هیچ ورزشی برای بدن فرد مضر نمی باشد، بلکه ما خودمان با انجام حرکات اشتباه یا استفاده از مکمل های ورزشی به سلامت خود آسیب می رسانیم. از این رو حتماً در هنگام شروع یک ورزش مانند پرورش اندام در مورد انواع بیماری های خود باید با یک مربی مشوره کنید، تا به جای برخوردار شدن از مضرات بدنسازی، از فواید بدنسازی برخوردار شوید.
در این جا برخی از مهم ترین فواید بدنسازی را برای شما مطرح کرده ایم:
متناسب کردن اندام.
. افزایش قدرت استخوان ها و ماهیچه ها
به بدن سلامتی و زیبایی می بخشد.
افزایش دادن قدرت عضلات.
بالا بردن دوام ماهیچه ها.
– اجرای سایر حرکات ورزشی را توسعه می دهد
– انعطاف پذیری بدن را زیاد می کند
– افزایش قدرت و سرعت بدن
. فشار های عصبی ناشی از کار های روزانه را می کاهد
– سوخت و ساز بدن را بالا برده و قلب را قوی می کند
– فشار خون را تنظیم می کند
– عمر را طولانی کرده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد
– یک فرم عالی برای عضلات و مفاصل افراد معلول یا ضعیف به حساب می آید
ثابت کردن کلسترول خون و ازدیاد هموگلوبین و سلول های سرخ خون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *