اخبارجهان

خبرنگاران نیویورک‌تایمز اجازه استفاده از عبارات «سرزمین اشغالی» و «نسل‌کشی» در غزه ندارند

 

تارنمای «اینترسپت» افشا کرد که روزنامه «نیویورک‌تایمز» به خبرنگارانی که اخبار جنگ رژیم اسرائیل در نوار غزه را پوشش می‌دهند، دستور داده است که استفاده از عبارات «نسل‌کشی» و «پاکسازی قومی» را محدود و از به کارگیری عبارت «سرزمین اشغالی» در توصیف سرزمین فلسطین خودداری کنند.

به گزارش رسانه‌ها، از این پایگاه خبری، سردبیران ارشد روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز در بحبوحه پوشش اخبار جنگ اسرائیل در نوار غزه، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را صادر کرده‌اند.

«اینترسپت» به رونوشت یک یادداشت داخلی که برای خبرنگاران نیویورک‌تایمز ارسال شده، دست یافته است که نشان می‌دهد خبرنگاران این روزنامه می‌بایست استفاده از عبارات «نسل‌کشی» و «پاکسازی قومی» را محدود کنند.

بر پایه این گزارش، آنها نباید از کلمه «فلسطین»، «مگر در موارد بسیار نادر» استفاده کنند و از عبارت «کمپ‌های آوارگان» نیز برای توصیف مناطقی که محل سکونت فلسطینی‌های آواره در غزه است، خودداری کنند.

در این یادداشت که توسط سوزان وسلینگ (Susan Wessling) سردبیر بین‌المللی و معاونان آنها نوشته شده است، همچنین آمده است: این یادداشت «درمورد برخی از شرایط و سایر مسائلی که از زمان آغاز درگیری در اکتوبر درگیرشان بوده‌ایم، راهنمایی می‌کند.»

چند تن از کارکنان تایمز به اینترسپت گفتند که برخی از مطالب این یادداشت، نشان‌دهنده‌ احترامی است که این روزنامه به روایت‌های اسرائیلی می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *