اخبارجهان

انتقاد عربستان از برخورد دوگانه با جنگ غزه

وزیر خارجه عربستان سعودی دیروز (سه‌شنبه) در سخنانی از برخورد دوگانه جامعه بین المللی با بحران و جنگ علیه غزه انتقاد کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در این باریکه شد.

به گزارش رسانه‌ها به نقل از شبکه الجزیره، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان در این باره اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده برای آتش‌بس در غزه کافی نیست و باید ورود کمک‌ها را تسریع کنیم.

وی با اشاره به کشته شدن کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: جهان با کشته شدن هفت امدادگر در غزه به تکاپو درآمد، اما کشتار بیش از ۳۳ هزار نفر تاکنون را نادیده گرفته است. ما خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم و نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه باشیم.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: مرگ ساکنان غزه بر اثر گرسنگی موید این است که نظام بین‌المللی مطلقاً در مقابله با وضعیت نوار غزه شکست خورده است. جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به ساکنان غزه توجیهی ندارد و درباره فاجعه نوار غزه رفتار دوگانه‌ای وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای کمک رسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *