اخبارافغانستان

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با دیپلومات های خارجی ؛

امیدوار هستیم در سال روان سفارت های بیشتری کشور ها در کابل، بازگشایی شود

معاون سیاسی ریاست الوزرا در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلومات های خارجی گفت: امارت اسلامی داعش را در افغانستان سرکوب کرده و کسی نباید به خاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابیگری کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا دیروز با نشر این خبر گفته است: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا شام روز یکشنبه در ضیافت افطاری در قصر سپیدارکه با شرکت سفرا و دیپلوماتان خارجی برگزار شده بود شرکت کرد

در این ضیافت افطاری، برعلاوه دیپلماتان خارجی، شماری از اعضای کمیسیون سیاسی امارت اسلامی و اعضای کابینه نیز حضور داشتند، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرابه نمایندگان سیاسی کشور های خارجی گفت: انتظار دارد در سال روان شمار دیپلومات ها و سفرای در کابل از این هم بیشتر باشند و کشورهای بیشتری سفارت های شان را در کابل بازگشایی کنند

وی گفت که امارت اسلامی به اساس سیاست خارجی اقتصاد محور خود، می خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و کشورهای منطقه می توانند ابتکارات منطقه یی را ایجاد و تقویت نمایند.

معاون سیاسی ریاست الوزراگفت: امارت اسلامی علاقمند است که با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه های منطقوی سهم گیرد و به حیث نقطه وصل عمل نماید.

به گفته موصوف به همین خاطر باید همسایگان افغانستان اطمینان داشته باشند که امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی دهد که افغانستان منبع تهدید علیه دیگران باشد.

مولوی عبدالکبیرگفت: بعضی از حلقات در منطقه و جهان برای داعش در افغانستان دست به تبلیغات می زنند. داعش نه تنها دشمن افغانستان بلکه دشمن بشریت، منطقه و جهان است.

امارت اسلامی این گروه را در افغانستان سرکوب کرده و هیچ کسی نباید به خاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابیگری نماید.

موصوف گفت: برای آنانی که در افغانستان شکست خورده اند، روابط و تعامل گسترده منطقوی، انجام امور زیربنایی و انکشافی، از بین رفتن مواد مخدر و فساد و تامین امنیت سراسری قابل پذیرش نیست.

معاون سیاسی ریاست الوزراگفت: درافغانستان پس از حاکمیت امارت اسلامی بسیار تغییرات مثبت آمده و کشوررا به سوی مسیر با ثبات سوق داده است.

وی یکبار دیگر از کشورها خواست که از اخراج اجباری مهاجرین افغان خود داری کنند و دراین خصوص بادرنظرداشت قوانین بین المللی از حوصله مندی کار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *