سخن انیس

در روزهای پایانی رمضان، خوشی‌های خود را با دیگران تقسیم نماییم!

ماه مبارک رمضان در شرف پایانی است و تعداد زیادی از هموطنان ما سری به بازارها می‌زنند و برای ایام عید، آمادگی می‌گیرند.

اما عده‌یی هستند که در خانه و کاشانه خود چیزی برای خوردن ندارند و سخت محتاج کمک و همکاری می‌باشند.

نیازمندان در این روزها چشم امید به سوی افراد ثروتمند دوخته و انتظار دارند تا در این روزها به سراغ شان بروند و آنان را زیر پوشش کمک و مساعدت قرار بدهند.

چه زیباست که در این روزها و شب‌ها، یادی از این نیازمندان و مستضعفان داشته باشیم، صدقات و خیرات خویش را نثار آنان نماییم.

کمک و همکاری برای نیازمندان در تمام روزهای سال امر پسندیده، کار نیکو و دارای اجر است، اما در ماه مبارک رمضان و خصوصاً در روزهای پایانی آن و نزدیک‌شدن عید سعید فطر که احتیاجات‌ آن‌ها بیش‌تر می‌شود، مساعدت و همکاری با آنان دارای اجر و پاداش بسا بزرگی خواهد بود و خداوند متعال هر عمل نیکی را چند برابر محاسبه خواهد نمود.

افراد فقیر و بی‌بضاعت، بالای هر شهروند این کشور حق دارند و از جمله وجیبه‌های دینی و وجدانی ما و شماست که در قبال آن‌ها خود را مسئول بدانیم و از احوال شان آگاه باشیم.

افطاری با نیازمندان، کمک و مساعدت با آنان از جمله کارهای نیک و پسندیده‌ای است که پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و سلم بر آن تأکید نموده است.

در باب افطاری دادن به دیگران، پیامبر ص مژده‌های خوبی را داده است.

احمد و نسائی روایت کرده‌اند که پیامبر خدای  فرمود: «هر کس روزه‌داری را افطاری دهد مانندِ اجر او را خواهد داشت، جز آنکه از پاداش آن روزه‌دار چیزی کم نمی‌شود.»

چه خوب است که در این روزهای پایانی رمضان مبارک، خوشی‌های خود را با دیگران تقسیم نماییم و با صدقات و خیرات خویش لبخندی بر لب‌های نیازمندان نیز جاری بسازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن