اخبارگزارش

بزرگداشت از ماه مبارک رمضان و نزول قرانکریم

انیس: همزمان با نزدیک شدن شب های قدر و نزو ل قرآنکریم محفل شکوهمندی زیر عنوان بزرگداشت از قرآن، اهلبیت و اصحاب پیغمبر(ص) در کابل برگزار شد.

این محفل که به میزبانی «شورای مردمی اهل تشیع» تدویریافته بود شماری زیادی از شهروندان به شمول علما، متنفذین و مسئولین حکومتی اشتراک داشتند.

نورالحق انور رئیس اداره امور امارت اسلامی که در این برنامه حضور داشت ضمن قدردانی از دست اندرکاران این محفل، برگزاری چنین گردهمایی‌ها را در تحکیم وحدت ملی مفید توصیف کرده گفت:« در طول تاریخ همواره پیامبران در وحدت مردم تلاش می‌کردند و حکومت های اسلامی نیز باید

 در راستای وحدت مردم گام های عملی بردارند که خوشبختانه این موضوع در اولویت حکومت امارت اسلامی قرار دارد، امارت اسلامی از مردم است و برای یک‌پارچگی و وحدت مردم مسلمان افغانستان از هیچ گونه تلاش دریغ نمی‌کند و هیچ کشور را اجازه نمی دهد تا در امور داخلی افغانستان دخالت کند و میان مردم تفرقه اندازند.»

در همین حال مدارعلی کریمی عضو شورای مردمی اهل تشیع و معین وزارت شهرسازی و مسکن نیز بر وحدت مردم تاکید کرده گفت:« اهلبیت و اصحاب پیامبر و قرانکریم دو حجت برای مسلمین است تا میان شان وحدت داشته باشند. امیدوار استیم که مردم افغانستان با تمسک به قرآن کریم، اهلبیت و اصحاب پیامبر(ص)، برادری و یکپارچگی شان را تقویت بخشند و دستخوش نفاق و بدبینی نشوند، چون هر گونه اختلاف میان مسلمانان حرام است و نباید هیچ مسلمانی فعل حرام را مرتکب شود».

وی با استناد از احادیث نبوی می‌گوید هر آنکسی که در برابر برادر مسلمانش تبعیض داشته باشد از امت پیامبر(ص) نیست.

آقای کریمی از شهروندان میخواهد تا در برابر نفاق و چندپارچه‌گی بی‌ایستند و اختلافات قومی، سمتی و مذهبی را از جامعه برچینند.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت امور داخله که یکی دیگر از سخنرانان محفل بود از تلاش های وزارت امور داخله در تامین امنیت شهروندان صحبت کرده و گفت:«وزارت امور داخله متعهد بر تأمین امنیت است و نهادهای امنیتی شب و روز در راستای امنیت بهترشهروندان تلاش می کنند.

شریفی بلخابی رئیس دفتر شورای مردمی اهل تشیع که یکی دیگر از سخنوران این محفل بود نیز بر تحکیم وحدت ملی تاکید کرده و گفت که یکی از اهداف این برنامه هم‌اندیشی میان امت اسلامی است.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *