اخبارافغانستان

اخذ امتحان ۸۰تن دوره ستاژ تقنینی  از سوی وزارت عدلیه

امتحان ورودی هفتمین دور ستاژ تقنینی ۸۰ تن  دیروز یک شنبه ۵ حمل سال روان در وزارت عدلیه برگزار شد.

مفتی فضل هادی صاحب زاده رئیس عمومی قانون گذاری وزارت عدلیه می گوید که مردم افغانستان تعلیم یافته و تحصیل کرده اند که از مدارس ویا پوهنتون ها فارغ شده اند که امروز عملاً در صحنه امتحان ستاژ تقنینی  شرکت کردند و ما از این طریق میخواهیم یک انقلاب و تغییر بزرگ در بخش قوانین در سطح کشور بوجود بیاوریم، به همین اساس چنین امتحان دورستاژ تقنینی را برای ۸۰ تن متقاضی راه اندازی نمودیم.

وی اضافه کرده که در هر اداره ما یک ریاست قوانین داریم و تمام قوانین مطابق شریعت اسلامی ساخته شده است.

صاحب زاده علاوه کرده که به تعداد ۱۶۲ قانون از طرف ما توشیح شده است.

رئیس عمومی قانون گذاری وزارت عدلیه بیان داشت که در آینده پلان داریم قوانینی که ساخته می‌شود به زبان های ملی (فارسی و پشتو)و زبان های محلی و بین المللی (انگلیسی و عربی)نیز چاپ و در دسترس همه قرار خواهندگرفت.

همچنان مفتی عبدالکریم حیدر معین مسلکی وزارت عدلیه می گوید که آیت قرآن کریم است که باید امانت به اهل اش سپرده شود بنا براین امروز ما به همین دلیل امتحان دور ستاژ تقنینی را در این وزارت راه اندازی نمودیم که امانت را به کسی که شایسته آن است سپرده شود.

وی افزود که دین اسلام دینی کامل است که قوانین آن تا روز آخرت یکسان بوده و هیچگاه تغییر نخواهد کرد، از همین سبب است که ۱۴صد سال قبل دین مبین اسلام در روی زمین ظهور کرد و قوانین آن تطبیق شده و مورد پسند همه قرار گرفته است.

آقای حیدر از کسانی که امتحان را سپری کردند خواست که آنان نمایندگان واقعی هستند که بعد از امتحان عملاً بکار آغاز خواهند کرد و باید مطابق قانون اسلام فیصله و عمل نمایند.

وزارت عدلیه امارت اسلامی برنامه ستاژ تقنینی را همه ساله برگزار می‌کند که در آن تعدادی از فارغان رشته‌های حقوق و شرعیات و مدارس دینی را از طریق رقابت آزاد و تعداد دیگر را که از طریق وزارت‌ها و ادارت امارتی برای این برنامه معرفی می شوند، جذب می‌کند.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *