سخن انیس

مدرسه؛ مستحکم‌ترین سنگر جهاد و مبارزه است

مدارس دینی، بهترین کانون انسان‌ساز و مناسب‌ترین تربیت‌گاه فرزندان مسلمان است و برای بقا و دوام حکومت‌‌ها و نظام‌های اسلامی، نقش موثر و ارزشمندی دارد.

مدارس دینی، بهترین کانون انسان‌ساز و مناسب‌ترین تربیت‌گاه فرزندان مسلمان است و برای بقا و دوام حکومت‌‌ها و نظام‌های اسلامی، نقش موثر و ارزشمندی دارد.

در افغانستان، هر باری که بیگانگان و اشغالگران تجاوز کرده اند، بیش‌ترین کسانی که برای دفاع از اسلام، ناموس، خاک و ارزش‌ها قامت بلند کرده اند؛ اصحاب مدرسه بوده اند.

در تجاوز انگلیس‌ها، روس‌ها و به ویژه در تجاوز امریکا و ناتو، علما بودند که ایستادگی و فداکاری کردند و قربانی دادند.

ملت مجاهد افغانستان نیز پیوسته از علمای دین و روحانیون اطاعت کرده اند و به فتوای آنان رهسپار سنگرهای داغ جهاد و مبارزه شده اند.

امروز نیز موفقیت و پیروزی که نصیب ملت بزرگ افغانستان شده است از یمن زحمات و و برکت فداکاری‌های علمای کرام بوده و طالبان مدارس بودند که سینه‌های شان را در مقابل مدرن‌ترین اسلحه‌ی قشون متجاوز سپر کردند و فتح و پیروزی بزرگ و تاریخی را به نفع اسلام و افغانستان رقم زدند.

واضح است که اگر علمای ربانی و طالبان راسخ نمی‌بودند، امروز افغانستان در کام فرعون‌های عصر فرورفته بود و دیگر افغانستان اسلامی و مستقلی وجود نمی‌داشت.

اما این تربیت‌یافتگان مدارس بودند که افغانستان را از کام قدرت‌های جهان‌خوار بیرون کردند و کشور را از دام کفر و طاغوت و برنامه‌های شیطانی آنان، نجات بخشیدند.

پس بر امارت اسلامی اشّد لازم است که مدارس دینی را تقویه کند و برای انکشاف ساختار و محتوای آن، تلاش و سرمایه‌گذاری نماید.

چون هر طالب علم، سنگر تسخیرناپذیری‌ست در برابر کفر و گمراهی و دژِ مستحکمی‌ست در مقابل اشغال و اهداف شوم و شیطانیِ قدرت‌های استعماری.

اگر در این مورد توجه نشود، مراکز کفری به عناوین مختلف دست‌به‌کار استند و برای پیاده کردن اهداف شوم بیگانگان، تلاش می‌ورزند.

بهتر است که پادزهری برای زهرپاشی دشمنان اسلام ساخته شود، تا برنامه‌های شوم و شیطانی آنان از نطفه خنثی گردد و افغانستان به حیث بستر مناسب برای برنامه‌های اسلامی باقی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *