اخبارگزارش

توزیع کمک‌های رمضانی   برای ۱۰۰ خانواده  در کابل

نهاد خیریه‌ صدقه و زکات در دور دوم کمک های‌رمضانی خود به تعداد 100 بوری آرد پنجاه کیلویی قزاقی و 200 بوتل روغن پنج لیتره روسی برای ۱۰۰ خانواده بی بضاعت کمک نمود.

این نهاد خیریه‌وی که مدت چهار سال می‌شود در ساحه ۳۱۵ از مربوطات ناحیه ۱۱ شهرکابل فعالیت دارد و دست نیازمندان را می‌گیرد در دورِ دوم کمک‌های رمضانی خود ۱۰۰‌ خانواده بی بضاعت را که قبلاً توسط تیم رضا کارِ خود شناسایی و مستحق کمک شناخته بود دو قلم مواد آرد و روغن کمک نمود.

مشتاق احمد کوهستانی، عضو نهاد خیریه‌وی صدقه و زکات می‌گوید که این بار دوم است که در سال جاری آنهم در ماه مبارک رمضان دست خانواده‌های بی بضاعت کشور را به کمک افغانهای مقیم لندن می‌گیرند:

«مرحله اول برنامه کمک‌های رمضانی با توزیع ده بوری آرد پنجاه کیلویی قزاقی و بیست بوتل روغن پنج لیتره در شهر گردیز ولایت پکتیا در روز نوروز به انجام رسید و دورِ سوم کمک‌های رمضانی ما در روز‌های اخیر ماه مبارک رمضان به مردم شهر کابل خواهد بود»

آقای مشتاق کوهستانی  از تاجران و کسانی که توانایی کمک را دارند تقاضا نمود که دست شهروندان و افراد فقیر و مستحق را در ماه مبارک رمضان بگیرند.

سمیرا بانوی مسحق کشور که در جریان دو سال دو بار از سوی نهاد‌های مدد رسان کمک غذایی دریافت نموده می‌ گوید که تیم کاری نهاد خیریه‌وی صدقه و زکات از خانه‌اش دیدن نموده‌است و بعداً از سوی این‌نهاد مدد رسان مستحق کمک شناخته شده‌است وی می‌گوید:

«بارِ دوم می‌شود که از سوی نهاد های مدد رسان کمک می‌ شوم و خواست‌ما از کسانی که توانایی همکاری را دارند این است که دست افراد بی بضاعت را در کشور بگیرند و نگذارند که افراد بی بضاعت در کشور به دست فراموشی سپرده شوند.»

وی که دو قلم مواد آرد و روغن برای‌اش کمک شده این کمک‌ها را قابل قدر و اما بسنده نمی‌داند؛ می‌گوید که افراد بی بضاعت باید به گونه‌ی درست کمک و یاری شوند.

مدبر، از دیگر افراد مستحق است که از سوی نهاد خیریه‌وی صدقه و زکات مستحق کمک شناخته شده‌است. وی که توانایی راه رفتن را ندارد و تنها نان آورِ خانواده خود است از سایر نهاد‌های مدد رسان می‌خواهد که افراد بی‌بضاعت را کمک و یاری نمایند و این قشر فقیر کشور را فراموش نه کنند.

قابل‌ یاد آوریست که نهاد خیریه‌‌وی صدقه و زکات همچنان از شروع ماه مبارک رمضان تا روز آخر آن همه‌روزه ۷۵۰ عدد قرص نان برای آنعده نیازمندانی که از سوی تیم‌کاری این نهاد مستحق کمک شناخته شده‌اند در بازار ده‌ بابا‌علی ولایت کاپیسا توزیع می‌شود فعالیتی که سایر نهاد های‌ خیریه در مرکز و ولایات کشور برای افراد بی‌بضاعت درایام روزهای ماه مبارک رمضان و سایر روز‌ها انجام می‌دهند.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *