اخبارجهان

نتانیاهو طرح حمله به رفح را تایید کرد

 

مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور طرح حمله احتمالی به شهر رفح  را تایید کرده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو روزجمعه، ۱۵مارچ با نشر بیانیه‌ای گفته که نیرو‌های ارتش این کشور در حال آماده‌ سازی برای عملیات و تخلیه جمعیت از رفح هستند.

این در حالی است که مذاکرات به منظور تامین آتش‌بس در غزه همزمان با شروع ماه رمضان از سوی واشنگتن و کشور‌های عرب بی‌نتیجه باقی مانده است.

همچنین در گزارش رویترز آمده است که دفتر نتانیاهو خواسته‌های جدید حماس را «غیرواقعی» خوانده و از سفر یک هیات اسرائیلی برای گفت‌وگو درباره‌ی موضع اسرائیل در مورد توافق آتش‌بس به قطر خبر داده است.

این در حالی است که واکنش‌های جهانی از جمله واشنگتن و سازمان ملل مبنی توافق آتش‌بس در غزه بیشتر شده است.

گفتنی است که حماس روزپنجنشبه، بیست‌وپنجم حوت پیشنهاد آتش‌بس در غزه ره مبنی بر آزادی ده‌ها گروهان اسرائیلی در قبال آزادی صد‌ها زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل و آتش‌بس چند هفته‌ای ارایه کرد.

پیش از این نیز حماس با ارایه طرح‌های خواهان مذاکره و پایان دادن جنگ در غزه شده، اما اسرائیل با اشاره به آتش‌بس موقت بر گسترش حمله تاکید کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل متحد از وضعیت وخیم حقوق بشری در غزه ابراز نگرانی کرده و گفته که یک چهارم جمعیت غزه در آستانه قحطی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *