افغانستان

تولید قالین ۲۵ درصد افزایش یافته است

با پیروزی امارت اسلامی، رجوع به صنعت قالینبافی در کشور، افزایش یافته است و بیشتر شهروندان به دلیل ازدستدادن وظیفههای شان، به این صنعت رو آورده اند.

با پیروزی امارت اسلامی، رجوع به صنعت قالینبافی در کشور، افزایش یافته است و بیشتر شهروندان به دلیل ازدستدادن وظیفههای شان، به این صنعت رو آورده اند.
مسئولان در اتحادیهی مولدین و صادرکنندگان قالین افغانستان، میگویند که امسال تولید قالین در کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ اما به دلیل حضورنداشتن افغانستان در بازارهای بینالمللی، قالین افغانستان به نام کشورهای دیگری به فروش میرسد.
نوراحمد نوری، معاون اتحادیهی مولدین و صادرکنندگان قالین افغانستان، میگوید: «۲۵ درصد تولید قالین در افغانستان، افزایش یافته است. قالین افغانستان به گونهی دستاول به فروش نمیرسد و نمیتوانیم در بازارهای بینالمللی اشتراک کنیم.»
در همین حال، عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، میگوید که برای پشتیبانی از صنعت قالینبافی در افغانستان، باید از واردات بیرویهی قالین جلوگیری شود.
او میافزاید: «اگر ما از صنعت قالینبافی و سرمایهگذاری در این بخش حمایت نکنیم، ممکن این صنعت در سالهای آینده با رکود روبهرو شود.»
با این حال، مسئولان وزارت صنعت و تجارت، میگویند که به مشکلات اتحادیهی نامبرده رسیدگی خواهند کرد.
در همین حال، مولوی قدرتالله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت، میگوید: «ما تلاش داریم که تعرفههای گمرکی را کاهش دهیم. از مردم میخواهیم که از تولیدات داخلی استفاده کنند و همچنان به مشکلات اتحادیهی مولدین و صادرکنندگان قالین افغانستان، توجه میکنیم.»
بر اساس معلومات وزارت صنعت و تجارت، امسال یک میلیون تن با صنعت قالینباقی سرگرم کار بوده و قالینبافان، توانسته اند ۸۰۰ هزارمتر قالین ببافند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *