اخبارجهان

استرالیا : رژیم صهیونیستی باید رفتار خود را در غزه تغییر دهد

 

وزیر امور خارجه استرالیا از رژیم صهیونیستی خواست یا رفتار و مسیر خود در غزه را تغییر دهد یا آماده از دست دادن حمایت‌های بین‌المللی باشد.

رویترز، پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رویکرد خود در قبال جنگ غزه، این رژیم را تضعیف می‌کند و از وی خواست که یا مسیر خود را تغییر دهد یا آماده از دست دادن حمایت بین‌المللی بیشتری باشد.

وانگ افزود: حمایت بین المللی از اسرائیل همچنان متزلزل است مگر اینکه به «فاجعه انسانی» در غزه رسیدگی کند.

وانگ روز سه‌شنبه در نشست تجاری بررسی سال مالی استرالیا، افزود: من فکر می‌کنم که جهان از وضعیت فعلی وحشت زده است و می گویم که اگر اسرائیل مسیر خود را تغییر ندهد، حمایت های جهانی را از دست خواهد داد.

آخرین اظهارات وانگ در مورد رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که استرالیا به بخشی از معترضان به رفتارهای این رژیم در میان حتی متحدان سرسخت آن تبدیل شده است که از این کشور می خواهند تا به بحران انسانی غزه رسیدگی کند، با این حال اسرائیل اعلام کرده که قصد حمله به شهر رفح را دارد.

کانادا، استرالیا و نیوزلند ماه گذشته در بیانیه ای مشترک آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه را خواستار شدند و وانگ در آن زمان گفت: سه کشور برای تقویت صدای خود متحد شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه درخواست آتش بس کرد و گفت: تهدید حمله به رفح می تواند مردم غزه را در «دایره عمیق‌تری از جهنم» قرار دهد.

مقامات غزه می گویند که اکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند.

این جنگ به آواره شدن بیشتر جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه منجر شده است و سازمان ملل تخمین می زند که خطر گرسنگی یک چهارم جمعیت این منطقه را تهدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *