جهان

امریکا  صدها تحریم علیه روسیه وضع کرد

ایالات متحده روز جمعه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرد که بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد را هدف قرار می‌دهد.

 

ایالات متحده روز جمعه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرد که بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد را هدف قرار می‌دهد.

رویترز گزارش داده است که این اقدام به مناسبت دومین سالگرد جنگ مسکو بر اوکراین و به دلیل مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه، انجام شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا گفته است که هدف از این اقدام حصول اطمینان ازینست که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «بهای سنگین‌تری را برای تجاوزات خود در خارج از کشور و سرکوب در داخل می‌پردازد.»

این تحریم‌ها سیستم پرداخت «میر» روسیه، نهادهای مالی و پایگاه صنعتی نظامی آن، دور زدن تحریم‌ها، تولید انرژی در آینده و حوزه‌های سایر را هدف قرار داده است. آن‌ها همچنین به مقام‌های زندان که ایالات متحده ادعا می‌کند که با مرگ ناوالنی مرتبط اند، ضربه زده است.

اناتولی انتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، گفته است: «آیا واشنگتن متوجه نمی‌شود که تحریم‌ها ما را از بین نمی‌برد؟»

ایالات متحده اواخر روز جمعه همچنین تحریم‌هایی را علیه شرکت بزرگ حمل‌ونقل تیل روسیه، سوفکومفلوت، را به اتهام دست داشتن در نقض سقف قیمت تیل روسیه توسط گروه ۷ اعمال کرد. همچنین ۱۴ تانکر تیل خام که در آنها روسیه منافع دارد، هدف قرار گرفته اند.

اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا نیز روز جمعه علیه روسیه اقدام کردند.

وزارت مالیه ایالات متحده نزدیک به۳۰۰ فرد و نهاد را هدف قرار داد، در حالی که وزارت امور خارجه بیش از ۲۵۰ فرد و نهاد را هدف قرار داد و وزارت تجارت بیش از ۹۰ شرکت را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

از زمان حمله روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲، ایالات متحده و متحدانش هزاران هدف در روسیه را تحریم کرده اند. هزاران تن در این جنگ کشته و شهرها ویران شده اند.

با این حال، اقتصاد ۲.۲ تریلیون دالری صادرات محور روسیه در برابر دو سال تحریم‌های بی‌سابقه، مقاوم‌تر از آن چیزی ثابت شده که مسکو یا غرب پیش‌بینی می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *