گزارش

مردم باید از تولیدات داخلی استفاده نمایند

بنابر حکم معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء امارت اسلامی، همه ادارات حکومتی مکلف بر استفاده از تولیدات داخلی جهت تقویه بنیه اقتصادی کشور گردیده است. بناءً استفاده از تولیدات داخلی و امتعه تولیدی در رشد اقتصادی و توسعه صنایع داخلی خیلی موثر تمام گردیده و این امر باعث می شود تا صنعت کاران تشویق به اجناس بهتر و با کیفیت تر گردند.

حامده صدیقی

بنابر حکم معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء امارت اسلامی، همه ادارات حکومتی مکلف بر استفاده از تولیدات داخلی جهت تقویه بنیه اقتصادی کشور گردیده است. بناءً استفاده از تولیدات داخلی و امتعه تولیدی در رشد اقتصادی و توسعه صنایع داخلی خیلی موثر تمام گردیده و این امر باعث می شود تا صنعت کاران تشویق به اجناس بهتر و با کیفیت تر گردند.

 از سوی هم با رشد تولیدات داخلی از فرار سرمایه های ارزی کشور نیز جلوگیری به عمل می آید. در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی شمار زیادی از سرمایهگذاران با احساس و متعهد با سرمایهگذاری روی تولیدات با کیفیت متنوع داخلی تلاش به خودکفایی کشور از ناحیه تولیدات داخلی به عوض تولیدات خارجی نموده اند که شامل صنایع غذایی، شوینده ها، تولیدات صنایع دارویی، موبل و فرنیچر، پوشاک، صنایع چوبی، تولیدات صنعتی ماشینری و… می گردد که در مقایسه با اجناس وارداتی از کیفیت خوبی برخوردار اند. ولی بنا بر نبود بازار بعضاً متأثر می گردند.

گزارشگر روزنامه ملی انیس در زمینه دیدگاه چند تن از هموطنان را در حمایت از استفاده تولیدات داخلی جویا شده که تقدیم خوانندگان میگردد.

احمد فرید یکتن از دکانداران شهر کابل در مورد می گوید:

از این حکم امارت اسلامی استقبال می کنیم ولی به شرطی که مقامات متعهد به این امر باشند، به طور مثال در صنایع تولید غذایی از جمله لبنیات پیشرفت خوبی سرمایه گذاران ما دارند. شیر تولیدی پاستوریزه قوت از کیفیت عالی برخوردار است همین گونه در سایر صنایع تولیدی کشور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در تولیدات خود دارند از هموطنان خود می طلبیم تا در تقویت بنیه اقتصادی کشور از صنایع داخلی استفاده بیشتر نمایند.

حجت الله فروشنده دیگر در ساحه خیرخانه می گوید: تولیدات داخلی به خصوص در عرصه مواد غذایی رشد خوبی دارد. اکثریت امتعه تولیدی داخلی را به فروش می رسانیم تولیدات داخلی ما در مقایسه به امتعه وارداتی با کیفیت تر است، به طور مثال تولید مکرونی، شوینده ها و… حکم اجباری استفاده از امتعه تولیدی باعث خودکفایی اقتصادی کشور می شود.

عبدالرزاق یکتن از باشنده های کابل می گوید: در کشور ما اجناس مختلف در حال حاضر تولید می شود ولی مردم ما بیشتر دنبال کیفیت نیستند امتعه خارجی را ترجیح می دهند. الحمدلله در سال های اخیر در عرصه های مختلف تولیدات خوب داخلی را داشتیم، همین حال ادویه تولید داخلی کیفیت خوب نسبت به ادویه خارجی دارد. زیرا تحت نظر و مراقبت قرار دارد توصیه من این است زمانی به رشد خوب اقتصادی دست می یابیم که تولیدات داخلی خود را ارزش دهیم تا پول ما دوباره به اصطلاح در «جیب خودما برود» خواهش ما از مقامات رهبری امارت اسلامی این است که خود در استفاده از تولیدات داخلی پیشقدم و در تقویت و تشویق سرمایه‌گذاران تلاش بیشتر و بهتر نمایند.

محمداسحق فروشنده لباس در بازار لیسه مریم کابل می گوید: در داخل کشور ما امتعه خوب و با کیفیت تولید می شود. در حال حاضر تعداد زیاد لباس های ما تولیدات داخلی است. از این که مردم ما علاقه به خرید تولیدات بیرونی بیشتر دارند بعضاً از لباس خارجی استفاده می کنند. اگر ما بخواهیم اقتصاد کشور تقویت گردد باید در قدم اول از تولیدات با کیفیت داخلی سرمایه‌گذاری و استفاده موثر کرد. زیرا احتیاج مادر ایجاد است. باید در بخش تولیدات رقابت سالم کرد.

مسیح الله باشنده کارته نو در رابطه می گوید: یک خبر خوش و امیدوار کننده در عرصه تولید موتر ابتکار خوب انجنیر محمد رضا احمدی در تولید موتر سپورتی است که یکی از شرکت های موتر سازی فرانسه برای ساخت این موتر در داخل افغانستان علاقه مند است سرمایه‌گذاری کند، در واقع این ابتکار یک گام دیگر به سوی پیشرفت و ترقی کشور محسوب می شود. باید مسئولان امارت اسلامی در حمایت و تشویق یک چنین ابتکار اقدامات لازم را در عمل با فراهم آوری امکانات ثابت بسازد که دولت نیز چنین استعدادهای خلاق را حمایت می کند.

در صحبت هایی که با شماری دیگر از هموطنان داشتیم آن ها همه از این حکم استقبال کرده ولی خواست شان این بود که از واردات امتعه بی کیفیت به کشور جلوگیری کند به بخصوص در تولید ادویه، مواد غذایی و صنایع تولیدی حمایت همه جانبه صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *