ورزش

فواید و مزایای ورزش ژیمناستیک

ژیمناستیک می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود.

محمد کمال

ژیمناستیک می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود. ژیمناستیک بدن شما را روی فرم نگه می دارد و مهارت های اساسی و مهمی نظیر کنترل، انعطاف پذیری و قدرت را برایتان به ارمغان می آورد؛ بدان معنا که شما می توانید کار هایی مثل پریدن و جهش کردن را متفاوت تر از افراد عادی انجام دهید.

ژیمناستیک یکی از بهترین ورزش ها برای آموزش حفظ الصحه عمومی و سلامتی است. مطالعات متعددی در مورد فواید ژیمناستیک صورت گرفته است که نشان می دهد ژیمناستیک برای استخوان، عضله و سلامت شناختی مفید است. این ورزش نه تنها به ساخت عضلات و بهبود انعطاف پذیری افراد کمک می کند، بلکه به ژیمناست ها در انتخاب زندگی سالم، داشتن اعتماد به نفس و توانایی تصمیم گیری هوشمندانه نیز کمک می کند.

تقویت و هماهنگی عضلات

ژیمناستیک فقط برای کسانی که می خواهند ژیمناست کار شوند، ضروری نیست. این رشته بیشترین کمک را به هماهنگی عضله و استخوان می کند. بنا بر این کسانی که می خواهند فرزندانشان در آینده ورزشکار موفقی شوند، حتماً باید ژیمناست کار باشند. چابکی بدن یک فو تبالیست به تمریناتی برمی گردد که او در کودکی انجام داده که در این زمینه حرکات ژیمناستیک بهترین کمک برای یک فوتبالیست یا هر ورزشکار دیگری است.

اعتماد به نفس

انجام مهارت در پرتوها و میله ها به کودکان کمک می کند تا به توانایی های خود اعتماد کنند. این ورزش اعتماد به نفس آنها را در سایر حوزه های زندگی از جمله مکتب، کار و… نیز افزایش خواهد داد. کنترل ذهنی و اعتماد به نفس برای ژیمناست ها و ورزشکاران بسیار مهم است. باور کنید یا نه، دستیابی به کنترول شخصی و اعتماد به نفس یک ویژگی مشترک در بین ژیمناست ها می باشد. آنها در مورد عملکرد خود احساس آگاهی و اطمینان می کنند. بنابراین یکی از فواید ژیمناستیک، افزایش اعتماد به نفس و قضاوت است. جوانان می توانند با انجام تمرینات ورزشی پیچیده و چالش انگیز، از جمله ژیمناستیک، تمرکز داخلی و کنترل شخصی بیشتری را کسب کنند. یک مطالعه که بر روی ۳۰ ژیمناست زن بین ۱۱ تا ۱۷ ساله صورت گرفت نشان داد دخترانی که تمرینات ورزشی با عملکرد بالا انجام می دهند، عزت نفس و کنترل شخصی خود را به طور قابل ملاحظه ای بالا می برند.

هماهنگی

آموزش ژیمناستیک به بهبود هماهنگی و حرکات بدن کمک می کند. در واقع اعتماد به نفس آن ها از این ناشی می شود که چگونه تمام اندام های آن ها با هم هماهنگ هستند زیرا “جهان” آنها فیزیکی است. افزایش هماهنگی و تعادل می تواند به افزایش آگاهی و حرکات بدن کمک کند. اگر به طور مدوام تمرینات ژیمناستیک انجام می دهید، می توانید از قسمت های مختلف بدن به روش های متنوع استفاده کنید. در نتیجه کنترل کلی و ثبات بدن را بهبود می بخشید. بررسی های اخیر در مورد فواید ژیمناستیک در کودکان نشان می دهد که افزایش هماهنگی می تواند به طور مستقیم بر مهارت های حرکتی و هوشیاری بدن تاثیر بگذارد. یک مطالعه نشان می دهد که ژیمناستیک در سن جوانی می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و بدن شما را آگاه تر و زنده تر کند. هر نوع ورزش سازمان یافته مانند ژیمناستیک می تواند سرعت و تعادل کودکان را بهبود بخشد. علاوه بر این، قدرت و چابکی بدن را افزایش می دهد.

افزایش مهارت های پیچیده بدن

مطالعه اخیر در مورد فواید ژیمناستیک نشان می دهد که آموزش روزانه ژیمناستیک می تواند عملکرد و حرکات بدن را بهبود ببخشد. این به این معنی است که مهارت حرکت بدن را برای جابجایی و وضعیت بهتر تسریع می بخشد. یادگیری مهارت های حرکتی تاثیر زیادی بر عضلات و استخوان های بدن دارد. همچنین یادگیری حرکتی را افزایش می دهد و عوامل دیگری مانند پاسخ فیزیکی و مهارت های یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر به طور منظم در ژیمناستیک شرکت می کنید، این بدان معناست که شما می توانید بهتر از افراد دیگر یاد بگیرید. علاوه براین ژیمناستیک می تواند بر توجه و ارتباطات نیز تأثیر بگذارد. این مطالعه نشان داد که تمرینات تربیت بدنی و تمرینات تراموپی و ژیمناستیک درصد بیشتری از مهارت های یادگیری حرکتی را نشان می دهد (نسبت به کسانی که حرکت های پایه ای انجام می دهند). از این رو، این مطالعه به وضوح نشان داد که یادگیری ورزش های پیچیده ای مانند ژیمناستیک تأثیر مثبتی بر توانایی های یادگیری و مهارت های حرکتی دارد. این باعث می شود شما سریع تر بتوانید پاسخ فیزیکی دهید و عملکرد شناختی خود را برای یادگیری و درک سریع افزایش دهید. آخرین تحقیقات نشان می دهد که یادگیری مهارت های پیچیده ژیمناستیک می تواند به بهبود مهارت های حرکتی کمک کند.

افزایش انعطاف پذیری

از آنجا که ژیمناستیک شامل حرکات خاصی مانند موانع و چرخش هاست، بهبود انعطاف پذیری بسیار مهم است. خم شدن و پیچ و تاب خوردن در ژیمناستیک باعث کاهش هر نوع عضله و سفتی مفصل می شود. بنابراین ژیمناست ها می توانند طیف گسترده ای از حرکات را بدون آسیب دیدن مفاصل و عضلات خود انجام دهند. ژیمناست های جوان رباط ها، تاندون ها و مفاصل قوی تر و انعطاف پذیرتری دارند. این بدان معنی است که مشارکت زود هنگام در ژیمناستیک می تواند انعطاف پذیری فرد را بهبود ببخشد و از نقص های رشد و خستگی جلوگیری کند.

توسعه قدرت

جابجایی و بلند کردن بدن در طول فعالیت های ژیمناستیک باعث افزایش قدرت و نیروی بدنی می شود. این به معنی است که ژیمناست ها می توانند در سایر ورزش ها نیز موفق باشند. آیا یک کودک قوی می خواهید؟ پس با انتخاب ورزش ژیمناستیک او را در جای مناسب قرار می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *