اخبار

ساخت و ترمیم سرپناه برای سیلاب‌زدگان در سمنگان

ساخت و ترمیم سرپناه برای402 خانواده های متاثر ازآفات طبیعی در ولسوالی خرم وسارباغ ولایت سمنگان از سوی موسسه (UNOCHA) اعمار گردیده است.

ساخت و ترمیم سرپناه برای402 خانواده های متاثر ازآفات طبیعی در ولسوالی خرم وسارباغ ولایت سمنگان از سوی موسسه (UNOCHA) اعمار گردیده است.

عبدالقدوس لطیف مدیر وقایه وکاهش خطر ریاست مبارزه با حوادث طبیعی به آژانس باختر گفت: به هزینه بیشتر از181 هزار دالر برای 402 خانواده که از اثر سیلاب های موسومی در ولسوالی خرم  سارباغ منازل رهایشی شان تخریب شده بود، سرپناه اعمار گردید.

آقای لطیف افزود: برای 27 خانواده که منازل رهایشی شان کاملا تخریب شده بود، برای هرخانواده مبلغ 1472 دالر و برای 80 خانواده که منازل شان نیمه تخریب شده بود مبلغ  550 دالر و برای 295 خانواده  که منازل رهایشی شان تخریب جزئی گردیده بود، برای هر فامیل مبلغ 330 دالر که مجموعا بیش از 181  هزار دالر می شود توزیع گردید.

وی گفت: ساخت و ترمیم این سرپناه ها به اساس سروی هیات منتخبه مقام ولایت که قبلا منازل رهایشی شان بکلی تخریب شده بود وآنان نسبت نبود سرپناه به مشکلات جدی مواجه بودند اعمار گردیده که تمویل کننده این پروژه (UNOCHA) و تطبیق کننده آن دفتر ORD میباشد که امروز پول قسط اخیرآن توزیع گردید.

درهمین حال محمد ناصر باشنده قریه ده اصل ولسوالی خرم سارباغ از کمک موسسات خیریه اظهار خرسندی نموده گفت: سیلاب های سال گذشته خانه مرا تخریب نموده، همه اجناس ولوازم خانه ام را در اثر آن از دست دادم و توانستم فقط جان خود را نجات بدهم .وی می گوید: امروز این دفتر برایم 300 دالر پول نقد داد که میتوانم با این پول منزل خود را ترمیم و لوازم مورد ضرورت خویش را بخرم و به زنده گی روزمره خویش ادامه دهم. از حکومت فعلی میخواهیم تا زمینه های بیشتری کمک رسانی را برای مردم مساعد سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *