سخن انیس

افغانستان با گذشت هر روز در قلب کشورها، جا باز می‌کند!

در این شکی نیست که تعامل و روابط نیک با کشورها به نفع همه‌جوانب خواهد بود و افغانستان در تعامل با جهان منافع مشترک و برد ـ برد خواهد داشت.

زحمات و تلاش‌های سفیران افغانستان در کشورها قابل تمجید و تقدیر است و با این تلاش‌ها، افغانستان در قلب اکثر کشورها جا باز کرده و نویدی است برای به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی افغانستان و مایه‌ی امید برای ملتی است که از فقر، بیکاری و ده‌ها مشکل دیگری رنج می‌برند.

قسمی‌که دیده می‌شود؛ سفیران کشور در اکثر ممالکِ جهان، کار‌های موثری انجام داده اند و با گذشت هر روز روابط سیاسی و دیپلوماتیک جهان با افغانستان بهبود می‌یابد و خارهای مزاحمت از فراراه، برچیده می‌شوند.

کشورهای جهان غالباً درک کرده اند که افغانستان به صلح و ثبات  و امنیت بهتری دست یافته است و به‌غیر از امارت اسلامی، دیگر هیچ‌جریانی نمی‌تواند امنیت و ثبات سراسری در افغانستان را تامین کند و یا ریشه‌‌ی قوی‌تر و محکم‌تری در این سرزمین داشته باشد.

بنابراین جهان و کشورها نیز کوشش می‌کنند که روابط بهتری با افغانستان کنونی برقرار نمایند و برای بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در افغانستان، دل‌گرمی پیدا کرده اند.

توافقنامه‌های اقتصادی و تجارتی که در این اواخر میانِ وزارت‌خانه‌های کشور و نمایندگان کشورها به امضا رسید، گواه خوب و دلیل روشن این مدعا است.

اگرچه امریکا، سازمان ملل و برخی از کشورهای شکست‌خورده‌ی دیگری با ادعاهای دروغینی نظام ملی و اسلامی را متهم می‌نمایند.

اما، اکثر کشورها حقایق را درک کرده اند و با افغانستان تعامل مثبت دارند و با درک حقایق، نظام و ملت افغانستان را یاری می‌رسانند و به همکاری های خویش ادامه می‌دهند.

ملت افغانستان امیدوار استند که امریکا و شرکایش و خصوصاً سازمان ملل، دست از تقابل و واردکردنِ اتهامات، بردارند و امریکا پول‌های منجمدشده را به ملت افغانستان برگرداند و روابط خود را با افغانستان بهبود ببخشد.

در غیر آن، کشورها و قدرت‌های زیادی هستند که روابط حسنه و مثبت با افغانستان دارند و به نصرت پروردگار، افغانستان دیگر به مشکلات عمده و جدی مواجه نخواهد شد.

پس بهتر است، کشورهایی که با ملت افغانستان خصومت می‌ورزند از درِ تعامل وارد شوند و به اصل موضوع که به رسمیت شناختن امارت اسلامی افغانستان است، برگردند و خنجر تقابل را بر زمین بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *