ورزش

تمرینات ورزشی نیروهای امنیتی در میدان موانع

مقدمه از آنجایکه ورزش پدیده اجتماعی بوده و در طول زنده گی بشر در ادوار مختلف در خدمت مردم و جامعه قرار گرفته است هرگاه ما بطور عمیق و علمی آنرا برسی نمایم ، در میابیم که تمرینات جسمی تربیت بدنی در  زنده گی انسان ها به خصوص اجتماعی ، کلتوری، سیاسی، اقتصادی و غیره از ویژه گی های خاص برخوردار بوده و خدمت شایانی در زنده گی بشر انجام داده است .استفاده از تمرینات جسمانی تربیت بدنی بطور علمی باعث رشد توانایی های جسمانی در انسان ها میگردد،  در اکثر شیوه ها و میتود های عصری همیشه در حال رشد بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید واقع گردیده است و باید سعی به عمل آید تا آنطور که لازم است از تمرینات جسمانی استفاده مطلوب صورت گیرد که نتیجه مثبت در بهبود سیستم وظایف اعضای داخلی بدن گرفته شود.

 

پوهیالی سمونوال فرید الدین «ابراهیم خیل»

مقدمه

از آنجایکه ورزش پدیده اجتماعی بوده و در طول زنده گی بشر در ادوار مختلف در خدمت مردم و جامعه قرار گرفته است هرگاه ما بطور عمیق و علمی آنرا برسی نمایم ، در میابیم که تمرینات جسمی تربیت بدنی در  زنده گی انسان ها به خصوص اجتماعی ، کلتوری، سیاسی، اقتصادی و غیره از ویژه گی های خاص برخوردار بوده و خدمت شایانی در زنده گی بشر انجام داده است .استفاده از تمرینات جسمانی تربیت بدنی بطور علمی باعث رشد توانایی های جسمانی در انسان ها میگردد،  در اکثر شیوه ها و میتود های عصری همیشه در حال رشد بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید واقع گردیده است و باید سعی به عمل آید تا آنطور که لازم است از تمرینات جسمانی استفاده مطلوب صورت گیرد که نتیجه مثبت در بهبود سیستم وظایف اعضای داخلی بدن گرفته شود.

تمرینات  ورزشی در میدان موانع

قسمیکه میدانید پرسونل پولیس بخشی از قوای مسلح امارت اسلامی افغانستان میباشد و در پهلوی آموزش دروس مسلکی ضرورت احساس میگردد که توانایی های جسمی افراد پولیس تاحد ی بلند برده شود تا باشد که در جریان وظایف محاربوی وعبوراز بعضی موانع ها افراد پولیس با کدام مشکل وضعف بدنی مواجه نگردند. روی این هدف دراکثراز قطعات وجزوتام های بزرگ قوای مسلح امارت اسلامی افغانستان میدان های گوناگون موانع تآسیس           گردیده است .که هرکدام از آلات و افزاریکه درمیدان موانع نصب شده اند مورد استفاده قرارمی گیرند.درجریان تمرینات بالای میدان موانع استفاده کننده ها باید از احتیاط و دقت لازم برخوردار باشند چون اگر درجریان تمرینات احتیاط مراعات نگرد د ممکن د چار آسیب شدید جسمی گردند.  در مورد بعضی ازتمرینات که روی میدان موانع انجام میشود ذیلآ یاد آوری میگردد.

اجرای دوش های زیکزاک درمیدان های موانع اکثرا تاسیسات که توسط آهن بر روی زمین نصب شده مشاهده میگردد وبشکل رده رده تنظیم شده اند و ورزشکاران به ترتیب یکنفری ویا بشکل دونفری بالای آن تمرین می کنند.تمرین نمود ن بالای این موانع این امکان را برای نیرو های امنیتی فراهم میسازد تا در جریان محاربه در اراضی جنگل زار به خوبی بتوانند تقرب و تربله نمایند واز موانع های طبعی به خوبی عبور کنند.

بالارفتن ازریسما ن های میدان موانع درمیدان های موانع چیز دیگرکه توجه افراد را به خود جلب میکند همانا ریسمان های اند که بشکل عمودی وافقی بسته شده اند و افراد قوای مسلح بالای آن مشق وتمرین مینمایند. تمرینات روی این وسایل قدرت بدنی نیرو های امنیتی را بالا برده و برای آنها توانایی میدهند تا در حالاتیکه حریق جان ومال مردم را تهدید میکند به خوبی داخل اقدام شده و اهالی منطقه رانجات دهند.

ترتیب آموزش آن طوری است که درابتداء از ریسمان که به طرف پائین اویزان است محکم گرفته و آهسته آهسته ازریسمان بالا می شوند زمانیکه به نقطه آخر رسیدنداز ریسمانکه ازیک نقطه به نقطه دیگرمنتهی است توسط دو دست محکم گرفته و دوپای خویش را از دوطرف بالای ریسمان قرارداده قسمیکه ریسمان در وسط دو پا قرار گیرد بعدآ توسط دستهای خویش حرکت را آغاز نمایند واز نقطه شروع به نقطه پایان برسد.

راه رفتن از زینه های هوایی زینه های هوایی نیز ازجمله افزار فلزی میباشدکه بشکل عمودی وافقی در روی زمین نصب شده اند که نیروهای نظامی به منظورکسب قدرت. ونیروی بدنی همواره بالای آن تمرین می نمایندکارکردن روی این موانع بی نهایت عضلات افراد را پرقدرت ساخته که به منظور بالارفتن از درختان وکوه ها افراد را آماده مینمایند. ناگفته نباید گذاشت که درجریان تمرینات موجودیت دستکش ضروری بوده تا از آسیب رساندن به بدن جلوگیری گردد.  درتمامی تمرینات بالای میدان موانع باید احتیاط کرد.

 

دویدن وبالاشدن ازد یوار های چوبی  درتمامی ازمیدان های موانع د یوارهای مصنوعی موجود بوده وجلب توجه میکنند.ناگفته نباید گذاشت که تمرین نمودن بالای این دیوارها عضلات دست ها و پا ها را تقویت کرده و افراد پولیس را آماده میسازند تادر جریان محاربه ازموانع های درپیش رو به خوبی عبورنمایند.

درابتدا ورزش کار از فاصله دور دویده وبه قدرت تمام با ماند ن یک پا به د یوار وهمزمان با پنجه ها دست های خویش از بالای دیوار محکم گرفته و با یک پرش خودرا بلند نموده وازدیوارعبور میکند.

خیز ها وپرش ها ازبالای ریگ یک نوع از تمرینات میدان موانع خیز کردن از بالای ریگ میباشد. این تمرینات افراد پولیس را قادر میسازد تادر جریان اجرای وظایف از جوی ها و از بام به بام دیگر عبور نمایند. زمانیکه در میدان موانع سایر تمرینات اجراء می گردد در جمع آن تمرینات بالای موانع ریگی نیز اجرا می شود.این نوع تمرینات فرد را نیرومند ساخته ضمن کسب نمودن جرأت مهارت های بدنی آنها نیز تقویت می شوند.

نتیجه گیری: ورزش در جامعه هماهنگی، برده باری، صلح و همکاری متقابل را بار آورده، روح اعتماد به نفس را تقویت نموده، انسان را بشاش، جسم را سالم و نیرومند ساخته و به جامعه تقدیم میدارد که در نهایت گفته میتوانیم ورزش جزء لاینفک (اساسی) و یکی از ضروریات مبرم زنده گی به شمار میرود و از ارزش خاصی برخوردار است. ویکی از طریق های مبارزه با خستگی میباشد قسمی که تحقیقات توسط دانشمندان در کشور های مختلف جهان صورت گرفته یگانه وسیله جلوگیری ازخستگی، مشکلات روحی و غیره ورزش میباشد که برای همه افراد لازم و ضروری است که به ورزش مبادرت ورزند تا همیشه صحتمند باشند.

منابع: 1 سایت اندیشگاه ورزشکاران خارج مرز

2  علی حق‌شناس، دانشنامه هنرهای رزمی، تهران، انتشارات نگاه بوستان، ۱۳۹۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *