اجتماعی

آگاهان: وجود عدالت تنها با حاکمیت نظام اسلامی در جامعه به وجود می‌آید 

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نشستی را زیر عنوان«سیمینار علمی و اصلاحی» برای دو روز در این نهاد با  حضور داشت سرپرست و استادان این اداره و تعداد از علمای برگزار کرده است.

 

ببرک قیومی – اطلاعات

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نشستی را زیر عنوان«سیمینار علمی و اصلاحی» برای دو روز در این نهاد با  حضور داشت سرپرست و استادان این اداره و تعداد از علمای برگزار کرده است.

این نشست که به منطور ارزش دعوت و اصلاح جامعه و هدف از داشتن نظام اسلامی برگراز گردیده بود غلام حیدر شهامت سرپرست اداره تعلیمات تخیکی و مسلکی در باره نظام اسلامی و مسئولیت آن صحبت نمود.

آقای شهامت وجود نظام کنونی را مدیون مجاهدین می دانید که در بیست سال گذشته در گوشه و کنار افغانستان مبارزه کردند و در این راه و آرمان جان‌های شانرا از دست دادند.

وی گفت: «مجاهدین در بیست سال گذشته بدون معاش بخاطر احقاق آرمان شان که نظام اسلامی بود، در افغانستان مبارزه کردند. تعداد زیادی از مجاهدین خود را دراین راه و آرمان از دست دادیم و رسیدن به چنین نظام از آرمان بیست سال ما بود».

آقای شهامت با توجه و الگو برداری از رسالت پیامبران مبنی بر داشتن نظام الهی و عاری از بی‌عدالتی و فساد  می‌گوید: « پیامبران برای نجات بشریت مبارزه می کردند نه به کدام قوم خاص چون دین الهی برای همه انسانهاست و نیازی ضرری برای جامعه بشری که در آن‌ عدالت تأمیین باشد و فساد و فحشا وجود نداشته باشد است»

آقای غلام حیدر شهامت می گوید که اکنون ما به آرمان خود که همانا داشتن نظام اسلامی است رسیدیم ‌می‌باید از طریق رسانه‌ها توسط افراد صالح، فکر اسلامی را برای خانواده‌ها برسانیم چون در بیست سال گذشته کشور‌های غربی به وسیله رسانه‌ها فکر غربی را به هر خانه افغان رسانیدند و اکنون با رسانه‌های جمعی باید جبران شود و فکرِ درست اسلامی برای مردم رسانیده شود.

این‌مقام تعلیمی امارت اسلامی افغانستان با اشاره به نظام جمهوریت گفت که در زمان جمهوریت فساد و فحشا به اوج خود رسیده بود و دلیل آن حضور افراد غربی در رأس نظام بود. «فساد و فحشا در زمان جمهوریت به اوج خود رسیده بود. اکنون اما ما نظام اسلامی داریم و افراد صالح و مصلح در راس قرار دارند و فساد اکنون از ادارات دولتی ریشه‌کن شده است»

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی اشاره نموده که در جامعه که عدالت وجود نداشته باشد آن جامعه به سقوط سوق داده می‌شود. اکنون نظام اسلامی در کشور وجود دارد و عدالت در کشور دیده می‌شود و این بخاطر وجود نظام اسلامی است.‌چون تنها با نظام اسلامی می‌توانیم یک جامعه عاری از بی عدالتی داشته باشیم.

مفتی سید محسن سعادت نیز از دیگر مهمانان این نشست خبری بود. وی تربیت و نجات بشرِ کنونی را که در عالم از بدبختی به سر می‌برند وظیفه هر مسلمان می‌داند: «مسلمانان خلق شده‌اند تا بشریت را از گمراهی و سردرگمی نجات بدهند چون رسانیدن دین و نجات بشریت بعداز پیامبران وظیفه‌ی هر فرد مسلمان می باشد»

آقای سعادت اشاره نموده گفت که امریکا همه ساله برای کُشتنِ مسلمانان میلیون‌ها دالر مصرف می‌کند و این نیاز است تا بیداری و آگاهی محقق شود تا همه بدانند که بشر در گمراهی بسر می برد و برای کشتن هم‌نوع خود میلیون‌ها دالر مصرف می‌نماید.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر کشورِ فلسطین و اسرائیل گفت که جهان کفر به ویژه آمریکا در کنار اسرائیل برای سرکوب برادر‌های مان ایستاده شدند و شوربختانه که کشور‌های اسلامی منجمله کشورهای عربی و همسایه‌های فلسطین نظاره گر جنایت اسرائیل و هم‌ پیمانان آن در برابر برادرهای مان هستند.

عبدالمالک نیازی، رئیس تخصصات در این برنامه براهمیت اخلاص در کار‌ها اشاره نمود. وی اخلاص در کارها را شرط اساسی در نتیجه گرفتن مثبت ازکارها در نزد الله جل جلا له می‌داند.

وی باورمند است که داشتن اخلاص جدا از این که نتیجه‌ای دنیایی دارد در سُرای آخرت نیز مقبول و قبول درگاهِ ایزد منان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *