جهان

روسیه: اوکراین اقدام به نسل کشی روس تبارها کرده است

بعد از آنکه روسیه اوکراین را متهم کرد که در پی نسل کشی روس تبار ها اند، دادگاه جرایم کیفری در لاهه گفته است که این ادعا را بررسی میکند.

بعد از آنکه روسیه اوکراین را متهم کرد که در پی نسل کشی روس تبار ها اند، دادگاه جرایم کیفری در لاهه گفته است که این ادعا را بررسی میکند.

دادگاه بین‌المللی لاهه در هالند، اعلام داشت که ادعای روسیه را که میگوید؛ اوکراینی ها در پی نسل کشی روس تبار های آنکشور اند بررسی میکند.

روسیه دلیل آغاز عملیات خود در اوکراین را دفاع از روس تبار های اوکراین گفته است، اما اوکراین می‌گوید که روسیه به این بهانه تجاوز نظامی خود را توجیه می‌کند.

‌کیف همچنان مدعی است که روسیه با بیان این‌که این حمله برای جلوگیری از نسل‌کشی در شرق اوکراین موجه است، از قوانین بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند، اوکراین قبل از روسیه به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرده است.

روسیه می‌گوید که اوکراین از طریق دادگاه لاهه قصد دارد مشروعیت «عملیات ویژه نظامی» آن را زیر سوال ببرد.

این در حالی است که پیش‌تر، این دادگاه به روسیه دستور داده بود تا اقدامات نظامی خود در اوکراین را فورا متوقف کند.

جولیت مک اینتایر؛ حقوق دان آسترالیایی گفته است «اگر دادگاه تشخیص دهد که هیچ توجیه قانونی بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی برای اقدامات روسیه وجود ندارد، این تصمیم می‌تواند مبنایی برای ادعای دریافت غرامت از سوی اوکراین باشد»

کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل متحد، نسل‌کشی را به عنوان جنایاتی تعریف می‌کند که «به قصد نابودی، به طور کلی یا جزئی، یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی به این ترتیب انجام می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *