افغانستان

کاهش کمک‌های بریتانیا به افغانستان

روزنامه گاردین به نقل از سازمان نجات کودکان نوشته است که بریتانیا کمک‌هایش در بخش‌های پشتیبانی از آموزش، صحی و زنان تجارت‌پیشه در افغانستان را کاهش داده است.

روزنامه گاردین به نقل از سازمان نجات کودکان نوشته است که بریتانیا کمک‌هایش در بخش‌های پشتیبانی از آموزش، صحی و زنان تجارت‌پیشه در افغانستان را کاهش داده است.

بربنیاد گزارش، سازمان نجات کودکان گفته است که دفتر امور خارجه، توسعه و مشترک المنافع بریتانیا بیش از ۷میلیون و ۳۰۰هزار دالر  از کمک‌هایش کاسته و تنها بیش از ۱میلیون و ۲۰۰هزار دالر برای پشتیبانی از زنان و دختران در افغانستان، پرداخت خواهد کرد.

گوین هاینز، رییس اجرایی سازمان نجات کودکان، گفته است: «کودکان افغان در حال حاضر از گرسنه‌گی و بیماری می‌میرند و حالا با برداشته شدن بودجه برای برنامه‌های خوراک، بهداشت و آموزش‌ها  توسط حکومت بریتانیا روبه‌رو هستند. تصمیم قطع میلیون‌ها دالر کمک مالی به کودکان افغانستان، پیامی جدی به جهان می‌رساند که بریتانیا از آسیب‌پذیرترین کودکان و خانواده‌ها که در یکی از چالش‌برانگیزترین شرایط جهان قرار دارند، رو گردانیده است.»

عبداللطیف نظری، معیین وزارت اقتصاد، گفت: «تقاضای ما از کشورهای کمک کننده و جامعه بین‌المللی این است که کمک‌های بشردوستانه را سیاسی نسازند و کمک‌ها باید به مردم افغانستان همچنان تداوم داشته باشد.»

گوین هاینز هشدار داده است که با  قطع کمک‌های بریتانیا، برنامه‌های آموزشی برای دختران و زنان در سراسر افغانستان تعطیل خواهد شد.

بربنیاد آمارهای اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، در یک سال پسین ۵۶۰ زن تجارت‌پیشه در بخش‌های تجارتی و تولیدی در این اتاق ثبت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *