افغانستان

بزرگان قومی در ننگرهار: کامیابی امارت اسلامی، کامیابی ماست

نشست مردمی یی زیر نام ملت آسوده و نظام مسئول ،به ابتکار وزارت اطلاعات و فرهنگ در ننگرهار برگزارشد.

نشست مردمی یی زیر نام ملت آسوده و نظام مسئول ،به ابتکار وزارت اطلاعات و فرهنگ در ننگرهار برگزارشد.

دراین نشست بزرگ، صدها عضو امارت اسلامی، علمای کرام، فرهنگیان ، بزرگان قومی و جوانان شرکت داشتند. درآغاز این نشست، قاری نور محمد حنیف رئیس اطلاعات وفرهنگ ننگرهار ، ننگرهار را مهد علم  و ادب خواند و گفت که این نشست به حمایت از امارت اسلامی ترتیب یافته است؛ باید از نظام اسلامی موجود حمایت شود.

وی گفت که شرکت کنندگان این نشست وعده سپردند که با مال و جان از نظام امارت اسلامی حمایت خواهند کرد.

وی وعده سپرد که همه مسئولان ومجاهدان امارت اسلامی شب و روز در خدمت مردم خواهند بود.

حاجی جهانزیب یک بزرگ قومی ننگرهار دراین نشست گفت: کامیابی امارت اسلامی کامیابی ماست و ازآن به گونه ی کامل حمایت می کنیم.

وی همچنان گفت اشغالگران در ولسوالی شینوار مادر بمب ها را بر مردم استعمال کردند و داعش هم از هیچ جنایتی بر مردم دریغ نکرد، اما حالا وقت آن است تا امارت اسلامی علی رغم محدودیت هایی که دارد، به مشکلات مردم رسیدگی کند.

همچنان عبدالرحیم سهراب، به نمایندگی از صنف داکتران، حاجی شیرمحمد، به نمایندگی از وکلای گذر، مولوی فضل مالک حقانی به نمایندگی از علمای کرام، عبدالکریم ناصری به نمایندگی از جوانان، محمد حسیب شینواری به نمایندگی از رسانه ها و عبدالسلام وزیروال به نمایندگی از فرهنگیان ننگرهار، مشکلات و پیشنهاد های شان را در زمینه های مختلف به مسئولان امارت اسلامی ارایه کردند وخواهان رسیدگی به مشکلات شان شدند.

آنان، دستاورد های امارت اسلامی درهمه زمینه ها، ازجمله سیاسی، اقتصادی، صنعت وتجارت و آموزش، درین زمان اندک را گسترده ودرخورستایش خواندند و اعلام کردند که با مال و جان از این نظام حمایت خواهند کرد.

سخنرانان، همچنان بر وحدت میان افغانان، استفاده از کارایی وتوانایی جوانان و کادر ها، حمایت از امارت اسلامی و ادامه ی برپایی نشست های دولت – ملت تاکید کردند وگفتند که برگزاری چنین نشست ها، باعث کاهش فاصله میان نظام و مردم می شود.

دراین حال مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دراین نشست گفت که برگزاری نشست امروزی به خاطر آن است که مکلفیت های نظام به مردم و نیز در راستای حفظ وتقویت نظام، مسئولیت های مردم روشن شود.

وی گفت که امارت اسلامی از نشرات رسانه های انعکاس دهنده ی حقایق، به گونه ی کامل حمایت می کند اما به هیچ کس اجازه ی مغشوش کردن اذهان عامه و نشراتی خلاف ارزش های اسلامی ومنافع ملی را نمی دهد.

فراهی، امارت اسلامی را، نظام برخاسته از متن مردم خواند وگفت که بیایید برای حفظ وتقویت این نظام به گونه ی مشترک کار کنیم، زیرا این نظام در بدل قربانی و فداکاری های زیادی به میان آمده است.

در ادامه ی این نشست، دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت درجریان بیست سال گذشته، اشغالگران، در کشور مرتکب جنایت های مختلف شدند و حالا هم تلاش دارند تا دربرابر نظام اسلامی، موانع ایجاد و تبلیغات کنند اما این مسئولیت افغانهاست تا در کنار نظام شان بایستند و ازآن حمایت کنند.

وی اعلام کرد که چگونگی رفتن کادر ها از کشور زیر بررسی است و وزارت تحصیلات عالی تلاش ها را برای جلوگیری ازآن آغاز کرده است.

وی همچنان گفت که در بخش های مختلف نظام امارت اسلامی، از اشخاص کارا و کادری کارخواهند گرفت. مولوی سعید احمد بنوری معاون والی ننگرهار، در بخش آخر این نشست، از وزارت اطلاعات وفرهنگ بابت برگزاری این نشست ابراز سپاس کرد و آن را وسیله یی برای اتصال ملت و نظام خواند.

وی همچنان وعده کرد که تا حد توان تلاش بر رفع چالش های مردم ننگرهار خواهند کرد.

قابل یاد آوری است که وزارت اطلاعات وفرهنگ، به اساس رهنمود رهبری امارت اسلامی، برای گفتگوی رودر روی نظام و مردم، روند برپایی نشست های مردمی را با آگاهان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تعلیمی و مردم، آغاز کرده است و قرار است این گونه نشست ها در تمام ولایت ها برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *