سخن انیس

امریکا، باید  مسئولانه عمل کند

همه در جریان استند که؛ چند روز می‌شود، وزیر امور خارجه کشور در رٲس یک هیئت، عازم کشور قطر شدند و در آن‌جا با نمایندگان امریکا گفتگو و مذاکره می‌نمایند.

همه در جریان استند که؛ چند روز می‌شود، وزیر امور خارجه کشور در رٲس یک هیئت، عازم کشور قطر شدند و در آن‌جا با نمایندگان امریکا گفتگو و مذاکره می‌نمایند.

در کنار این گفتگو با برخی از نمایندگان کشورهای دیگری که در قطر مقیم استند نیز دیدار و ملاقات خواهند داشت.

امریکا پس از امضای توافقنامه با امارت اسلامی افغانستان، برخورد مسئولانه نداشته و هر از گاهی برخلاف متن و محتوای توافقنامه عمل کرده است.

انجماد پول افغانستان، نقض حریم هوایی و تحریم مقامات حکومت افغانستان از جمله تخلفاتی بوده که از طرف امریکا و سازمان‌های هم‌پیمان آن، بالای افغانستان تحمیل می‌شوند و از طرف امریکا عملی می‌گردند.

اما بالمقابل، امارت اسلامی افغانستان بر تمام تعهدات، متن و محتوای توافقنامه صادقانه عمل کرده و یک اینج هم تخلف نداشته است.

از سوی دیگر امارت اسلامی افغانستان توانسته که امنیت سراسری را در افغانستان تٲمین کند، کشت مواد مخدر را به صفر برساند، معتادین را جمع‌آوری و تداوی نماید، گداها را از سطح شهرها جمع کند و ثبت و تسجیل کند، پروژه های بزرگ و کوچک را آغاز و به راه بیندازد، ثبات پولی به وجود بیاورد، با گروهای نیابتی و خارجی قاطعانه مبارزه کند و قلع و قمع نماید و ده‌ها مورد دستاورد دیگری نیز دارد.

حالا زمان آن فرارسیده است که امریکا و کشورها در مجموع، با افغانستان از درِ تعامل وارد شوند و این کشور را به رسمیت بشناسند.

امارت اسلامی افغانستان، یک نظام بی‌بدیل است و تمام اقوام ساکن کشور خود را در این قدنما می‌بینند و منافع خود را در آغوش این نظام می‌دانند.

امارت اسلامی برای حل مشکلات درونی از جمله بالای تعلیم و تحصیل دختران و زنان نیز کار می‌کند و هرآنچه که قانون الهی و شریعت ناب محمدی ص فرموده باشد؛ عملی خواهد شد و هیچ‌کشوری باید از این ناحیه تشویش و نگرانی نداشته باشد و در امور داخلی افغانستان دخالت هم نکنند.

افغان‌ها ملت دانشمند، مجاهد و خردمندی هستند و خود می‌دانند که چه‌گونه در عرصه‌ی تعلیم و تحصیل عمل کنند و چگونه فرزندان خود را از نعمت علم و دانش مستفید سازند.

در این عرصه ضرورت نیست که امریکا و غرب فرمایش‌هایی داشته باشند و در زیر چتر این فرمایش‌ها، اهداف شوم خود را بر افغانستان اسلامی تحمیل نمایند.

بهتر است تا بگذارند مردم و حکومت مستقل افغانستان خود در امور داخلی خود تصمیم بگیرند و تدابیری را برای بهبود امور داخلی خویش بسنجند.

چون فرمایش بیگانگان در چهل‌وچند سال و خصوصاً در بیست سال اشغال افغانستان توسط امریکا، نه‌تنها موثریت نداشته است، بل‌که جنجال‌های بزرگی را در افغانستان خلق کرد و بن‌بست های زیادی را در فراراه افغانستان به وجود آورد.

حالا فرصت آن است که باید افغان‌ها خود تصمیم بگیرند و امور داخلی خود را خود حل کنند و از کار خود، گره بگشایند.

در غیر آن، افغانستان باز هم به مُرداب جنجال‌ها و مشکلات غرق خواهد شد و روزگار تلخ‌تر از قبل را تجربه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *