افغانستان

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث: برنامه ماین‌‌پاکی در کابل  در اولویت قرار گیرد

سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در دیدار با رئیس عمومی مؤسسه بین‌المللی خدمات ماین پاکی هلوترست گفت: نیاز مبرم است تا برنامه ماین‌‌پاکی در ولایت کابل  در اولویت قرار گیرد.

سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در دیدار با رئیس عمومی مؤسسه بین‌المللی خدمات ماین پاکی هلوترست گفت: نیاز مبرم است تا برنامه ماین‌‌پاکی در ولایت کابل  در اولویت قرار گیرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث دیروز با نشر این خبر نگاشته است که ملا محمد عباس آخند، سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با جیمز میشائیل کاونس، رئیس عمومی مؤسسه بین‌المللی خدمات ماین پاکی هیلو‌ترست، در حالی که رئیس عمومی دفتر آسیایی و رئیس دفتر بخش  افغانستان این مؤسسه، نماینده پارلمان کشور انگلستان، رئیس یکی از بانک های خصوصی در انگلستان و رئیس انسجام، هماهنگی و تطهیر ماین این وزارت حضور داشتند، دیدار و روی برنامه های ماین پاکی در کشور صحبت کردند.

در این دیدار، ملا محمد عباس آخند، در مورد خطرات ماین، ارزش خدمات ماین‌پاکی و فعالیت‌های بشردوستانه صحبت کرده، گفت که فعالیت نهاد‌های ماین پاکی خیلی مهم بوده و از این رو لازم است برای از بین بردن و پاکسازی ماین‌ها در سراسر کشور با همکاری جهان کوشش فراوان نماییم.

همچنان وی روی تراکم نفوس در کابل صحبت کرده، افزود: نیاز مبرم است تا برنامه ماین‌ پاکی در این ولایت در اولویت قرار گیرد و خواهان توجه بیشتر آن مؤسسه در این زمینه شد.

سپس جیمز، از وضعیت خوب امنیتی، از بین رفتن فساد در ادارات و جلوگیری از کشت کوکنار در کشور اظهار خرسندی کرده و این مؤفقیت را برای امارت اسلامی تبریک گفت.

وی همچنان افزود که ما امروز می‌توانیم در تمام افغانستان بدون مشکل امنیتی و یا موانع دیگری به فعالیت های خود ادامه دهیم. رئیس موسسه هلوترست وعده سپرد تا برنامه‌های پاک کاری ماین‌ها، نیازمندی‌های مردم و کمک های بشردوستانه برای متضررین ماین‌ها را برای جامعه ملل و دولت انگلستان خواهند رساند.

قاری نورالدین رستم‌خیل، رئیس انسجام و همآهنگی تطهیر ماین این وزارت صحبت کرده، گفت که در کابل ۳۶ نقطه ملوث با ماین و مهمات منفجر ناشده شناسایی شده ودر پروژه‌ای تحت نام سروی ملی، ساحات آسیب پذیر و ملوث با ماین که از قبل در سراسر کشور آغاز گردیده بود، مرحله اول و دوم آن تکمیل گردیده و مرحله سوم آن به نسبت کمبود بودجه نیمه تمام باقی مانده است که از مؤسسه هلوترست در این بخش خواهان همکاری شد.

در این دیدار طرفین روی همکاری‌های بیشتر در زمینه پاک سازی ماین و مواد منفجر ناشده، جلب توجه جهانیان و مراجع مربوطه در این بخش و همکاری های بیشتر در امر کمک رسانی برای مردم موافقت و وعده همکاری دوجانبه سپردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن