افغانستان

وزارت امور داخله: بیش از 16هزار تن در پیوند به قضایای جنایی بازداشت شده اند

وزارت امور داخله می‌گوید که در سال پار خورشیدی نزدیک به ۱۲هزار رویداد جنایی در سراسر کشور صورت گرفته که بیش از ۱۶هزار تن در پیوند به این قضایا بازداشت شده‌اند.

وزارت امور داخله می‌گوید که در سال پار خورشیدی نزدیک به ۱۲هزار رویداد جنایی در سراسر کشور صورت گرفته که بیش از ۱۶هزار تن در پیوند به این قضایا بازداشت شده‌اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله، می‌گوید که سطح جرم‌های جنایی در حال حاضر در سراسر کشور کاهش چشم‌گیری یافته است.

سخنگوی وزارت امور داخله درباره این رویدادها گفته است: «در سال ۱۴۰۱ خورشید ۱۱هزار ۸۰۰ جرم جنایی صورت گرفته که در رابطه به آن ۱۶هزار ۶۰۰ مجرم بازداشت شده‌اند. میزان رویدادهای جرایم جنایی در سرتاسر کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری

داشته است.»

اما برخی پایتخت‌نشینان از رویدادهای جنایی در کابل انتقاد می‌کنند و خواهان تلاش‌های بیش‌تر برای کاهش این رویدادها هستند.

یکی از باشندگان کابل گفت: «دزدها در منطقه نوآباد دهمزنگ مبایل پسرم را دزدیدند.

در آن زمان پولیس گفت که سارق را بازداشت می‌کند؛ اما تا هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.»

از سوی‌هم، شماری از آگاهان مسایل نظامی از حکومت سرپرست می‌خواهند تا شاخص‌های اصلی جرایم جنایی در کشور را ریشه‌یابی کند.

اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی، به طلوع‌نیوز گفت: «افراد مسلکی باید جذب پولیس شوند؛ زیرا پولیس مسلکی می‌تواند بهترین نظم را به میان بیاورد و اگر پولیس ضعیف باشد، جرایم جنایی در کابل افزایش می‌یابد.»

سرور نیازی، یکی دیگر از آگاهان مسایل نظامی، گفت: «امیدوارم که حکومت سرپرست افغانستان برای مردم زمینه کار را فراهم کند تا سطح جرایم جنایی در کشور کاهش یابد زیرا این بهترین راه است.»

آگاهان همچنین به این باوراند که افزایش جرم‌های جنایی، بسته گی به فقر و ناداری دارد که با کاهش میزان فقر، جرم‌های جنایی نیز کاهش خواهد یافت.

اما برخی از پایتخت نشینان می گویند که هنوزهم رویداد های جنایی در کشور وجود دارد و ازمسوولان می خواهند تا در جلوگیری ازاین رویداد ها توجه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *