افغانستان

کوریای جنوبی ۲۵۰۰ تن برنج به افغانستان کمک می‌کند

برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که اولین محمولۀ بیش از ۲۵۰۰ تن برنج اهدایی حکومت کوریای جنوبی به افغانستان، به انبارهای این اداره در شرق افغانستان رسیده است.

برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که اولین محمولۀ بیش از ۲۵۰۰ تن برنج اهدایی حکومت کوریای جنوبی به افغانستان، به انبارهای این اداره در شرق افغانستان رسیده است.

برنامه جهانی غذا روز سه شنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) با نشر تویتی گفت که قرار است این برنج کمک کوریای جنوبی به زودی برای نیازمندان در ولایات شرقی افغانستان توزیع شود.

برنامه جهانی غذا (WFP) دو روز قبل نیز گفت که اولین محموله ۱۰ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان، از طریق بندر چابهار وارد ولایت هرات شده است.

برنامه جهانی غذا روز دوشنبه سوم جولای (۱۲ سرطان) با نشر تویتی گفت که این کمک ده‌هزار تنی گندم از سوی هند علاوه بر اهدای ۴۰ هزار تن گندم این کشور به افغانستان در سال ۲۰۲۲ است.

هند در سال گذشته ۴۰ هزار تن گندم در قالب کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اهدا کرد که با موافقت دولت پاکستان، گندم‌های اهدایی هند به طور استثنایی از طریق بندر واگه توسط برنامه جهانی غذا به افغانستان منتقل شد.

این ادارۀ ملل متحد گفته است که گندم کمکی هند که به هرات رسیده، قرار است که پس از آردشدن به نیازمندان ۳۴ ولایت توزیع شود.

گندم کمک هند و برنج از کوریای جنوبی در حالی به دسترس برنامه جهانی غذا در افغانستان قرار گرفته است، که این اداره می‌گوید که با فقدان منابع مالی در افغانستان مواجه است.

این اداره روز سه شنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) اعلام کرد که به دلیل نبود منابع شمار نیازمندانی را که در افغانستان هر ماه مواد غذایی کمک می‌کرد، به پنج میلیون نفر کاهش داده است.

هفتۀ گذشته شاو وی لی، رییس برنامه جهانی غذا در افغانستان به خبرگزاری رویترز گفت که این اداره پس از ماه اکتوبر بودجه‌ای برای کمک به افغان‌ها ندارد.

او با بیان اینکه این اداره کمک‌های ماهیانه و نقدی خود را از قبل به هشت میلیون افغان کاهش داده، گفته است: «ما توانستیم تا دو ماه آینده به پنج میلیون نفر کمک فراهم کنیم، اما پس از آن هیچ منبع دیگری نداریم».

بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذا که خبرگزاری رویترز گزارش داده، کاهش کمک‌ها از ماه اگست آغاز می‌شود و با کاهش بیشتر در ماه سپتمبر، در اکتوبر متوقف خواهد شد.

به دلیل کاهش کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، سازمان ملل درخواست کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان را در ماه جون بیش از یک میلیارد دالر کاهش داد.

نهادهای بین‌المللی، علت کاهش کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان را، بحران‌های سایر نقاط جهان خوانده و گفته اند.

بر اساس معلومات برنامه جهانی غذا، حدود ۱۵ میلیون افغان با مشکل کمبود غذا روبرو استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *