گزارش

انتقادها از معیاری نبودن تانک‌های تیل درهرات

شماری از باشندگان ولایت هرات انتقاد دارند که تانک‌های تیل در این ولایت معیاری نبوده و حتی مجهز به وسایل ضد حریق نیست.

شماری از باشندگان ولایت هرات انتقاد دارند که تانک‌های تیل در این ولایت معیاری نبوده و حتی مجهز به وسایل ضد حریق نیست. آنان از حکومت می‌خواهند که در رابطه به معیاری سازی تانک‌های تیل در این ولایت اقدام کند. درهمین حال مسئولان اداره نفت و گاز ولایت هرات می‌گویند که کار روی معیاری‌سازی تانک‌های تیل در هرات جریان دارد.

شماری از باشندگان ولایت هرات از معیاری نبودن تانک‌های تیل در این ولایت انتقاد کرده و می‌‌گویند که بیشتر تانک‌های تیل در این ولایت به گونۀ غیرمعیاری ساخته شده است.

آنان توضیح می‌دهند که بیشتر تانک‌های تیل در این ولایت با وسایل ضد حریق نیز مجهز نیست.

نورالله نوری، یکی از باشندگان هرات در صحبت با کلید می‌گوید بیشتر تانک‌های تیل در این ولایت نه تنها به‌گونۀ معیاری ساخته نشده، بلکه تیل بی‌کیفیت را نیز برمردم می‌فروشند.

“متأسفانه وسایل ضد حریق در تانک‌های تیل وجود ندارد، به خصوص تانک‌هایی که درمکان‌های مسکونی ساخته شده، اگر کدام آتش‌سوزی رخ بدهد، خانه‌های مردم را نیز با خود می‌سوزاند.”

عبدالله خان، یکی دیگر از باشندگان ولایت هرات می‌گوید که در هنگام اعمار بیشتر تانک‌های تیل، معیارها و ستندردهای جهانی رعایت نشده است.

“اگر معیارها رعایت نشود، ممکن است دراندازه تیلی که به افراد داده می‌شود، مشکلات به‌وجود آمده و سوء استفاده صورت گیرد. اگر همان دستگاهی چرخش که نشان می‌دهد چقدر تیل داده می‌شود مشکل داشته باشد، طبیعی است که فرد ضرر کرده و دزدی صورت می‌گیرد.”

این باشندگان هرات از حکومت می‌خواهند که به گونۀ درست از تانک‌های تیل نظارت کرده و تانک‌ها را معیاری بسازند.

در همین حال مسئولان اداره نفت و گاز ولایت هرات می‌گویند که به منظور جلوگیری از واقعات احتمالی آتش سوزی، فعالیت تمامی تانک‌های تیل در این ولایت معیاری خواهد شد.

مولوی عزت‌الله خبیب، معاون ریاست نفت و گاز هرات می‌گوید که 256 تانک دولتی و خصوصی در این ولایت فعالیت دارد که درحال حاضر تنها یک تانک تیل معیاری ساخته شده است.

“تمام تانک‌های تیل دولتی و خصوصی را معیاری می‌سازیم. فعلاً یک تانک در ولایت هرات معیاری ساخته شده است و دیگر تانک‌های تیل نیز جور می‌شود.”

معاون ریاست نفت و گاز ولایت هرات می‌افزاید که برای جلوگیری از عرضه تیل بی‌کیفیت نیز تلاش می‌شود که تیل باکیفیت از کشورهای ایران و ترکمنستان خریداری و به بازارعرضه شود. این درحالی است که باشندگان ولایت هرات تاکید دارند که  تانک‌های تیل باید معیاری‌سازی شود تا از رویدادهای آتش‌سوزی و خطرات آن در مناطق مسکونی جلوگیری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *