سیاسی

مبارزه با داعش تنها مسئولیت افغانستان نیست

گروه تکفیری و پروژه‌یی داعش از زمان ظهورش تا اکنون، فقط بخاطر تخریب اسلام و انسانیت جنگیده‌اند و دست‌هایی پشت پرده برای پرورش این گروه وجود دارد که بخاطر بدنامی اسلام کار می‌کنند، می‌جنگند و اعمال غیر انسانی خویش را صبغه اسلامی داده و دین مبین اسلام را در انظار جهانیان به‌مثابه یک دین وحشت و دهشت معرفی می‌کنند.

سهیل

گروه تکفیری و پروژه‌یی داعش از زمان ظهورش تا اکنون، فقط بخاطر تخریب اسلام و انسانیت جنگیده‌اند و دست‌هایی پشت پرده برای پرورش این گروه وجود دارد که بخاطر بدنامی اسلام کار می‌کنند، می‌جنگند و اعمال غیر انسانی خویش را صبغه اسلامی داده و دین مبین اسلام را در انظار جهانیان به‌مثابه یک دین وحشت و دهشت معرفی می‌کنند.

این تروریزم تکفیری باید به مثابه یک نسخه انحرافی از اسلام  در جامعه اسلامی مطرح شود، دست‌های پشت پرده استعماری آن افشا و برملا شوند و جوانان انقلابی نباید به دام و دامن تبلیغات گمراه کننده تروریست‌های مزدور استکبار بی‌افتند و اسیر افسون ظاهرگرایی‌های جذاب و جوان‌پسند آن شوند.

این تروریزم گرچه گروه باطل اند؛ اما در ذهن و اندیشهٔ خود، خود را برحق می‌پندارند؛ لذا در راه و مذهبی که دارند، از هیچ کوششی دریغ نکرده و تا سرحد «مرگ» و ازدست‌دادن جان خود پیش می‌روند!

در کشور عزیز ما افغانستان این گروهک خود خوانده بعد از استقرار نظام امارت اسلامی افغانستان در سراسر این خطه مسلمان‌نشین از نظر ایدیولوژی و نظامی شکست خورده و دیگر جای پای در این دیار ندارند، اگر چه گاهاً به شکل مرموزی می‌خواهند باعث اخلال نظم جامعه‌ی اسلامی گردند، اما با برخورد قاطع نیروهای امارت اسلامی افغانستان روبرو می‌گردند و در اولین فرصت تار و مار می‌شوند. این خواسته آحاد ملت مسلمان افغانستان است که مخلان امنیت باید از بین بروند.

همچنان این گروه تکفیری بلای جان تمام جهانیان و تهدید برای همه‌ی کشورها بحساب می‌آید.

محو و نا بودی این پدیده شوم و منحوس، نیازمند اراده‌ای منطقه‌ای است؛ اراده‌ای که در آن همه کشورها حول یک محور فراهم بیایند و علیه تروریزم تکفیری به مثابه یک پروژه استعماری وابسته به استکبار جهانخوار، متحد شوند.

این در حالی است که در حال حاضر، تنها افغانستان با داعش مبارزه می‌کند، قربانی می‌دهد و هزینه  می‌پردازد. در این شکی نیست که این امر، در راستای تعهدات مسئولانه امارت اسلامی در برابر کشورهای همسایه، منطقه و جهان قرار دارد؛ زیرا امارت اسلامی، متعهد شده است که اجازه حمله از خاک افغانستان، علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهد و با عوامل ناامنی و بی‌ثباتی، مبارزه خواهد کرد؛ چیزی که آن را در عمل نیز نشان داده است اما این بدان معنا نیست که دولت افغانستان به تنهایی در این زمینه مسئولیت دارد.

کشورها باید برای حفظ ثبات و امنیت خویش با افغانستان همکار باشند و برای نا بودی این پدیده، دست همکاری پیش نمایند.

امارت اسلامی در طول دو سال گذشته توانسته تا حدود زیادی جلو تحرکات این گروه را در افغانستان بگیرد، زیرا چندین مخفیگاه این گروه در مرکز و ولایات قبل از اینکه حملات انتحاری و انفجاری شان را انجام بدهند توسط نیروهای امارت اسلامی منهدم شده‌اند.

منطقه نباید تنها نظاره‌گر اوضاع افغانستان باشند و در راستای محو این تهدید جهانی از خود واکنش نشان ندهند.

اگر در زمان و وقت معین علیه این گروه، بسیج عمومی صورت نگیرد، امکان دارد در آینده‌های نه‌چندان دور، دامنه تهدید این گروه از مرزهای کشور فراتر رود و دامن‌گیر منطقه و کشورهای همسایه گردد.

ما بارها گفتیم که این گروه تکفیری در افغانستان هیچ حمایت‌گری ندارد و از نگاه عقیده، باور و غیره شکست خوردند و هیچ جای پا در این‌جا برای شان باقی نمانده است.

مردم به‌شدت از این گروه متنفر اند و بهترین کار در کشور برای جلوگیری از فعالیت این پدیده در شرایط کنونی این است که امارت اسلامی برای ردیابی و شناسایی این گروه از مردم کمک بگیرد.

و همچنان مقامات امارت اسلامی برای مهار و جلوگیری از حملات داعش، نیروهای استخبارات را باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بدهند، چون گروه داعش توان مقابله رو در رو را با پولیس و اردو را ندارد، دست به حملات چریکی یعنی انتحاری و انفجاری می‌زند.

سیاست‌های هوش‌مندانه باید در قبال این گروه، اتخاذ گردد و نباید اجازه داده شود که استخبارات کشورهای بیرونی و مخالف افغانستان از این گروه علیه مردم استفاده کنند.

مقامات امارت اسلامی باید هوشیارانه عمل کنند تا کشورهای بزرگ، افغانستان را میدان رقابت شان نسازند، زیرا کشورهای قدرتمند بخاطر بدست آوردن منافع شان در افغانستان و جلوگیری از نفوذ همدیگر با استفاده از گروه داعش، حملات انتحاری و انفجاری را بر نمایندگی‌های یکدیگر انجام می‌دهند.

کشورهای غربی از گروه تروریستی داعش به عنوان ابزار فشار در کشورهای مختلف جهان برای بر آورده شدن خواست‌های شان استفاده می‌کنند.

امارت اسلامی در امر مبارزه با گروه داعش جدی تر عمل کند، زیرا اکثر کشورهای غربی نمی‌خواهند که در افغانستان یک حکومت اسلامی برقرار باشد.

همچنان رهبران کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همسایه افغانستان برای جلوگیری از حملات و نفوذ بیشتر داعش با امارت اسلامی همکاری جدی کنند، چون این گروه تنها تهدید برای افغانستان نیست، بلکه برای تمام کشورهای منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *