گزارش

شکایت باشندگان ولسوالی ورسج تخار از خرابی‌ راه‌های مواصلاتی

ورسج، یکی از ولسوالی‌های دورافتاده ولایت تخار است که به گفته باشندگان آن، هیچ‌گونه توجهی به حل مشکلات مردم در این ولسوالی نشده است.

ورسج، یکی از ولسوالی‌های دورافتاده ولایت تخار است که به گفته باشندگان آن، هیچ‌گونه توجهی به حل مشکلات مردم در این ولسوالی نشده است.

باشندگان ورسج، می‌گویند که راه‌های مواصلاتی این ولسوالی خراب است و هنگام رفت‌وآمد، با مشکل مواجه می‌شوند.

صادق؛ یک ‌تن از باشند‌گان ولسوالی ورسج، می‌گوید که در برخی موارد، مریضان شان پیش از رسیدن به شفاخانه‌های مرکز، در مسیر راه جان می‌دهند.

او گفت:” راه مواصلاتی آن به حدی خراب است که اگر صحتمند هم باشید، در این راه مریض می‌شوید، مردم این ولسوالی بسیار فقیر استند و هیچ چیزی ندارند، قرار بود این سرک در زمان حکومت گذشته، قیر شود اما نشد، از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهم که به این سرک توجه کنند.”

در همین حال محب‌الله؛ دیگر باشند ولسوالی ورسج، از عدم دسترسی باشندگان این ولسوالی به خدمات صحی معیاری، شکایت دارد.

او می‌گوید که به دلیل نبود امکانات کافی، مرکز صحی در ولسوالی ورسج، نمی‌تواند خدمات صحی معیاری، برای مردم این ولسوالی عرضه کند.

محب‌الله افزود:” کلینک این ولسوالی هیچ چیز ندارد، نه داکتر جراحی دارد، نه داکتر متخصص و نه خدمات صحی درست، یک ولسوالی دورافتاده است، به بیماران زیاد توجه نمی‌شود، از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهیم که یک مرکز صحی بزرگ‌تر با امکانات بهتر ایجاد کنند.”

با این حال مقام‌های ولایت تخار، می‌گویند که پروژه قیرریزی سرک فرخار-ورسج، در بودجه سال مالی 1402 در نظر گرفته شده است.

محمد عارف عارف؛ سخنگوی والی تخار به کلید گفت:” پروژه قیرریزی این سرک که به‌دلیل تحولات متوقف شده بود، در بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده شده است، از پل مشتان الی ورسج در سال ۱۴۰۲ ان‌شاءلله که مکمل قیریزی خواهد شد.”

از سویی هم عبدالعلی احمدی؛ مسئول مرکز صحی ولسوالی ورسج می‌گوید، وزارت صحت عامه وعده داده است که یک شفاخانه 20 بستر مجهز در این ولسوالی فعال خواهد شد.

احمدی گفت:” مریض‌های عاجل که پیدا می‌شود مانند بیماران جراحی و ولادت‌های جراحی، چون اینحا در حد یک کلینک صحی است، این مریضان را به شفاخانه فرخار راجع می‌کنیم که بیشتر به دلیل خرابی و صعب‌العبور بودن راه‌ها، شاهد تلف شدن چندین مریض‌ها در مسیر راه می‌باشیم، خوشبختانه یک نوید خوب از طرف وزارت صحت عامه به ما آمده که قرار است به زودی یک شفاخانه ۲۰ بستر ایجاد شود.”

ورسج، یکی از ولسوالی‌های دورافتاده ولایت تخار است که به گفته باشنده‌گان آن، با کم‌ترین امکانات زنده‌گی می‌کنند.

نبود پل و عدم دسترسی به خدمات مخابراتی، از دیگر مشکلاتی‌ست که مردم این ولسوالی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *