سیاسی

مداخله در امور کشورها تخطی آشکارمحسوب می‌گردد

پس از سال ۱۹۴۶ م وختم جنگ دوم جهانی و شکل گیری دو ابر  قدرت شرق و غرب، جنگ های نیابتی آغاز گردید که متاسفانه کشور عزیز ما هم دستخوش وقربانی چنین جنگ های تحمیلی وتباه کن گردید.

شاداب

پس از سال ۱۹۴۶ م وختم جنگ دوم جهانی و شکل گیری دو ابر  قدرت شرق و غرب، جنگ های نیابتی آغاز گردید که متاسفانه کشور عزیز ما هم دستخوش وقربانی چنین جنگ های تحمیلی وتباه کن گردید.

روس ها با تربیه نمودن یک تعداد افراد تحت نام حزب خلق وپرچم به نحوی مداخلات ودست درازی های خویش را در کشور عزیز ما شروع کردند که این مداخلات علاوه از سرازیر شدن قشون سرخ در سرزمین ما، به نحوی مشکلات زیادی دامنگیر تمام ابعاد زندگی ملت ما گردیده که  مسایل دینی وفرهنگی مردم مانیز از این آفات در امان نماند.

مداخله سریع در عبادات وعنعنات، مردم را وا داشت تا در دفاع از میهن، دین وآیین خویش برآیند که این مناعت ووجاهت ملت سربکف افغانستان سبب شد تا حکومت دست نشانده روس ها سرنگون ونیرو های متجاوز نظامی شوروی از کشور ما سرافکنده بیرون شوند.

در این میان غربی ها به نحوی شعبده بازانه بامکر وتزویر سعی نمودند غیر مستقیم در امور کشور مان مداخلات شانرا داشته باشند تا اینکه تحت عنوان جمهوریت یک تیم دست نشانده خویش را در کشور ما حاکم سازند که روی هم رفته امریکا در پس پرده حکمروایی وبرنامه ریزی های خویش را باتیم حاکم خویش دنبال می‌کرد.

بازهم ملت مجاهد پرور افغانستان خاموش ننشستند، از آزادی کشور خویش مردانه وفرزانه وار دفاع نموده غربی ها را باتیم مزدور وغلامان شان تضعیف کرده و وادار به بیرون شدن از کشور نمودند. پس از آنکه نظام اسلامی تحت عنوان امارت اسلامی افغانستان  در کشور حاکم شد، اکنون نیز دشمنان افغانستان واسلام آرام نگرفته، سعی دارند به غرض اهداف شوم شان مداخلات مرموزانه خویش را در امور افغانستان داشته باشند ونشست هایی را در هرگوشه؛ چون: نشست ویانا،دوحه و… داشته باشند، موارد مختلف را بهانه ساخته در امور کشوری ما هرازگاهی مداخله مینمایند ؛تحت عناوین:حقوق بشر، حقوق زنان و حکومت همه شمول وشروط گزاری های گونه گونه دیگر تا باشد منافع وخواست های خویش را دنبال نمایند.

وضع نمودن تحریم ها،قید نمودن ذخایر پولی مردم افغانستان و گذاشتن شرایط برای امارت اسلامی همه وهمه مداخله در امور کشور ومردم ماست. طی بیشتر از یک ونیم سال از عدم به رسمیت شناختن نظام امارت اسلامی، خود مصداق وگواه مستدل ایست از نیت سوء ومداخله غربی ها. در این میانه درایت وکفایت ملت افغانستان مطرح می‌گردد که چگونه درمقابل دسایس دد منشانه  وغرض آلود دشمنان ایستادگی کرده و در این راستا مجادله نمایند تا دست های غرض را برای همیش از سرزمین وکشور خویش کوتاه وقطع نمایند. زیرا تا زمانی که مداخلات بیگانه ها از وطن ما قطع نشود وما از بعد اقتصادی به خود کفایی نرسیم از شکوفایی وتعالی به دور خواهیم بود .

به امید بهروزی وشکوفایی افغانستان آزاد ، آباد ومترقی

شاداب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *