افغانستان

معاون صدراعظم قزاقستان: روابط این کشور با افغانستان پا برجاست

سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان طی سفر اش به کابل دیروز (شنبه، ۲۶ حمل) با مقام‌های ارشد امارت اسلامی دیدار کرد.

سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان طی سفر اش به کابل دیروز (شنبه، ۲۶ حمل) با مقام‌های ارشد امارت اسلامی دیدار کرد.
مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه امارت اسلامی، در دیدار با ژومانگارین گفت که فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده است. به گفته وی، سطح تجارت میان دو کشور به ۹۰۰ میلیون دالر افزایش یافته است.
آقای متقی همچنان خواستار ایجاد سهولت‌های لازم در روند صدور ویزه به تجار افغان شد.
از سوی دیگر، معاون صدراعظم قزاقستان در این دیدار گفت که روابط این کشور با افغانستان از دیر زمانی پابرجاست و حتا در شرایط سخت نیز سفارت اش در کابل را باز نگهداشت. براساس بیانیه وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان، ژومانگارین گفت که گروهی از تجار را با خود به کابل آورده است تا اینکه روابط تجاری میان دو کشور گسترش یابد.
او همچنان گفت که افغانستان از نظر ترانزیت در موقعیت خاصی قرار گرفته است و نقطه وصل آسیای مرکزی و جنوبی می‌باشد. وی افزود که کشورش می‌خواهد افغانستان از طریق راه آهن به منطقه وصل گردد.
ژومانگارین با نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان نیز دیدار کرد.
براساس اعلام وزارت صنعت و تجارت، دو طرف روی بلند رفتن سطح تجارت به سه میلیارد دالر، ایجاد زیرساخت های ترانسپورتی – خط آهن، اتصال منطقوی، و سرمایه گذاری روی منابع معدنی افغانستان گفتگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *