افغانستان

یونیسف کمپاین تازهٔ تطبیق واکسین پولیو را  در شرق افغانستان راه اندازی می‌کند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) می گوید که کمپاین تازۀ واکسیناسیون فلج اطفال(پولیو) را در شرق کشور تطبیق می کند، زیرا امسال اولین مورد مثبت ابتلا به این بیماری در پاکستان ثبت شده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) می گوید که کمپاین تازۀ واکسیناسیون فلج اطفال(پولیو) را در شرق کشور تطبیق می کند، زیرا امسال اولین مورد مثبت ابتلا به این بیماری در پاکستان ثبت شده است. کمال شاه، مسئول روابط عامۀ برنامه امحای پولیو(فلج اطفال) در ادارۀ یونیسف در افغانستان، گفت که این کمپاین جدید سر از دوشنبه آینده آغاز می شود: «در شرق افغانستان کمپاین ضد بیماری فلج اطفال اجرا می شود، زیرا در ماه مارچ در حوزۀ شرق موجودیت ویروس پولیو تثبیت شده، علاوه بر آن، در این اوخر اولین مورد مثبت سال ۲۰۲۳ میلادی پولیو در پاکستان ثبت شده که این یک تهدید برای کودکان افغان نیز محسوب می شود.»

به گفتۀ کمال شاه این کمپاین تازۀ واکسیناسیون فلج اطفال که در شرق کشور از دوشنبه آغاز و برای ۴ روز ادامه می یابد و در جریان آن به یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک زیر سن پنج سال، واکسین پولیو تطبیق خواهد شد.

یک مورد تازهٔ ابتلا به پولیو در پاکستان امسال ثبت شده است

در سال گذشته تنها دو مورد مثبت بیماری فلج اطفال در افغانستان ثبت شده بود، اما از ۲۰ مورد مثبت ابتلا به آن در پاکستان گزارش شد که همۀ این موارد در ایالات خیبر پختونخوا هم‌سرحد با افغانستان بود که افغان ها اکثرأبه آنجا سفر می کنند.

در حال حاضر افغانستان و پاکستان تنها دو کشور جهان هستند که بیماری فلج اطفال در آنها ریشه کن نشده و هنوز هم موارد مثبت ابتلا به آن دیده می شود.

پولیو(فلج اطفال) بیماری عفونی و ساری است که سیستم عصبی کودکان را متأثر ساخته و باعث فلج می شود.

این بیماری بیشتر از طریق غذا، آب آلوده، حمام کردن و آببازی کودکان بیمار در دریا ها و یا آب های ایستاده، به دیگران سرایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *