افغانستان

سیلاب‌ها در کشور؛ صدها خانه را تخریب کرده است

در نتیجه بارندگی های سه روز گذشته در برخی از ولایت های افغانستان، تلفات جانی و زیان های مالی به مردم وارد شده است.

در نتیجه بارندگی های سه روز گذشته در برخی از ولایت های افغانستان، تلفات جانی و زیان های مالی به مردم وارد شده است.

شفیع الله رحیمی سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به رویداد های طبیعی گفت:«بسیاری ولایت های افغانستان شاهد بارندگی و برفباری بوده اند. متأسفانه در برخی ولایت ها سیلاب ها هم سرازیر شده. در نتیجه سیلاب ها، تلفاتی هم در لغمان، زابل، فاریاب، دایکندی، اورزگان، بلخ، فراه، جوزجان و خوست هم داریم.» بیشترین خسارات به ولسوالی زارع ولایت بلخ وارد شده است. مقامات در ولایت بلخ می گویند که بر اثر سرازیر شدن  سیلاب ۳۰۰ خانه در ولسوالی زاری ، تخریب شده اند.

خبرگزاری باختر به نقل از محمد آصف وزیری  سخنگوی قوماندانی امنیۀ بلخ خبر داد که در نتیجه جاری شدن سیلاب سه هزار جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده و شماری زیادی مواشی تلف شده اند.

پیش از این ادارۀ هواشناسی افغانستان از احتمال بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در ۲۰ ولایت این کشور خبر داده بود.

این اداره در خبرنامه ای دیروز گفت که مقدار بارندگی در مناطق مختلف بین ۲۰ تا ۴۰ ملی متر پیش بینی شده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده گی به رویداد های طبیعی افزود که صد ها خانه هم پس از سرازیر شدن سیلاب ها ویران شده و یا آسیب دیده است. بر اساس گزارش ها، بیشتر خانه های مردم در ولایت بلخ آسیب دیده است.

محمد آصف وزیری سخنگوی قوماندانی امنیه در بلخ به رسانه ها گفته که تنها در ولسوالی زارع، حدود ۳۰۰ خانه تخریب شده و صد ها راس مواشی هم از بین رفته است.

برخی ولایت ها از جمله غزنی و پکتیا شاهد برفباری بوده اند که گمان می رود با سردی هوا به درختان میوه دار زیان وارد شده باشد.

اداره های بین المللی هوا شناسی پیشبینی می کنند که در بخش های از بلخ هوا آفتابی و در بخش های از آن هوا ابر آلود خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *