افغانستان

افغانستان الگوی  پیروزی در سطح جهان

بنیاد پیامبر اعظم (ص )  از ۲۶ دلو روز خروج قشون سرخ جماهیر شوروی  با حضور مجاهدین، علما، شخصیت های سیاسی ، جوانان و نماینده های رسانه ها  در کابل گرامی داشت به عمل آورد.

بنیاد پیامبر اعظم (ص )  از ۲۶ دلو روز خروج قشون سرخ جماهیر شوروی  با حضور مجاهدین، علما، شخصیت های سیاسی ، جوانان و نماینده های رسانه ها  در کابل گرامی داشت به عمل آورد.

سید ابوالفضل هادی رئیس استراتژی و ارتباطات بنیاد پیامبر اعظم گفت  که مجاهدین افغانستان، نقشه دنیا را تغییر دادند و  نه تنها افغانستان آزاد شد، بلکه آسیای میانه و اروپای شرقی نیز آزاد گردید. کشورهای اسلامی، از زیرسلطه کمونیسم بیرون آمد. وی گفت که این ها، نتیجه هم دیگرپذیری، اتحاد، تلاش، شهامت و ازخودگذشتگی افغان ها بود واین قیام های کوچک و بزرگ سراسری شد و منجر به پایان حضور و اخراج اتحادجماهیرشوروی که باتمام قوا و امکانات زمینی و هوایی آمده بودند، از افغانستان گردید. گرچند یک ونیم تا دومیلیون تن از مردم مظلوم افغانستان نیز به شهادت رسیدند.

آقای هادی اضافه کرد که امروز از ۲۶ دلو در کشور در حالی تجلیل می گردد که یادی از شهدا و مجروحین خویش را نماییم و قدر و منزلت آنها را بیشتر بدانیم  و خوشبختانه ملت افغانستان همه مسلمان اند و هیچ فردی ویا گروه خارجی را حق مداخله درخاک خویش را نداده و در آینده نیز هرگز نخواهد داد و با اتحاد و همدیگر پذیری جماهیر شوروی  را شکست دادند و اما آن چه مردم را به آوارگی، مهاجرت و جنگ های طولانی کشاند، خود خواهی‌های عده ای از جنگ طلب، بود که با نام قوم و حزب به جنگ و کشتار مردم مظلوم پرداختند و زمینه حضور و دخالت مجدد کشورهای بیرونی را فراهم ساختند و نتیجه اش بی حجابی ، فساد اداری و غیره شده که سبب تحولات و مشکلات  در کشور شدند و بازهم با مجاهدت ها، شهادت و مجروحیت ها مجاهدین راه خدا توانستند اشغالگران و فاسدین را از کشور شکست داده و یک حکومت اسلامی را جایگزین نمودند.

سید عبدالله ذکی یکی دیگر از سخنرانان این برنامه  اظهار داشت که متاسفانه کشور ما 10 سال تحت اشغال قرار داشت و با سرنوشت و باور های دینی و فکری مردم بازی میکردند چون مردم افغانستان همه مسلمان اند و غیر از باور ها و اندیشه اسلامی را در کشور خویش نمی‌خواستند، قیام مسلحانه کردند اما با دست خالی و امکانات اندک ولی با عزم بزرگ و راسخ در برابر غول قدرت با دادن تعداد زیاد شهید و زخمی پیروز میدان شدند و کشور خویش را از چنگال اشغالگری آزاد ساختند.

آقای ذکی افزود که آن زمان دوره خلق و پرچم بود، علما و متنفذین قومی را به بهانه های مختلف زندان می بردند و وضعیت اجتماعی را برای مردم بسیار بد نموده بودند ولی مجاهدین از تمام نقاط کشور با فریاد الله اکبر حرکت کردند در مقابل دشمن ایستادگی کردند تا اینکه دشمن را شکست دادند.

وی در این مورد که چرا کشور ها در افغانستان حمله و اشغال میکنند گفت که افغانستان در قلب آسیا موقعیت دارد و مملو از ذخایر طبیعی است و بسیار روشن بود که هر کشور قدرتمند چشم طمع و اشغالگری را دارد که منابع طبیعی را استخراج کرده سرمایه گذاری نمایند ولی مجاهدین از چنین پلان شوم همه ی  آنها واقف بودند و دست همه آنها را قطع کردند و اختیار کشور را بدست خویش گرفتند ۱۰ سال مجاهدین سابق علیه اشغال شوری جهاد کردند و ۲۰ سال مجاهدین امروز امارت اسلامی علیه امریکا و ناتو جهاد کردند تا اشغالگران را شکست دادند.  کشور های جهان باید بدانند که افغانستان الگوی پیروزی در سطح جهان به حساب میآید، زیرا که تا حال سه امپراتوری بزرگ جهانی  را شکست داده است.

وی گفت که اما با شیطنت برخی از کشورها در میان ملت ها نفاق کاشته شد و جنگ های خانمان سوز در میان افغانها شروع شد و آرمان مردم افغانستان که برپای حکومت اسلامی بود به سرانجام نرسید که ضربه های دردناک را افغانستان از این ناحیه متقبل شد.

آقای ذکی بر اتحاد و اتفاق میان اقوام و مذاهب در افغانستان تاکید کرده گفت: کسانی که در راستای نفاق تلاش کنند جای شان در دوزخ خواهد بود.

آقای محمد امین باذل سخنران دیگر این مجلس با تاکید بر اتحاد و همدلی میان شهروندان افغانستان، پیرامون عوامل اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و علت های قیام مردم افغانستان علیه ارتش سرخ، سخنرانی کرد.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *