اخبارجهان

۷ نکته کلیدی سخنان ابو عبیده سخنگوی مجاهدین حماس

 

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به واکاوی سخنان روز سه شنبه «ابوعبیده» سخنگوی مجاهدین شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرداخت و هفت نکته بارز و کلیدی آن را مورد بررسی قرار داد. به گزارش رسانه‌ها به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به سخنان روز سه‌شنبه ابوعبیده به مناسبت سپری شدن ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، به هفت نکته بارز سخنان وی به شرح زیر اشاره کرد:

نخست، خواستار تشدید واکنش مقاومتی در همه اشکال در همه میادین شد که این گواهی بر روزها و هفته های پرالتهاب در میادین رویارویی است.

دوم، تاکید بر اینکه دشمن همچنان در شن های غزه گرفتار شده و نتوانسته به جز کشتار، ویرانی و قتل کاری از پیش ببرد و ماندن یا خروجش در هر دو حالت هزینه آور است.

سوم، تاکید مجدد بر اینکه فشارهای نظامی، مقاومت را از پا درنخواهد آورد و خدشه ای در مواضع آن ایجاد نخواهد کرد، بلکه آن را ثابت قدم‌تر خواهد کرد و به هیچ وجه امتیازی نخواهد داد و حافظ حقوق کامل ملت فلسطین است.

چهارم، حماس از شروط خود شامل عقب نشینی اشغالگران از غزه، برداشتن محاصره، بازگشت همه آوارگان به دیارشان و شروع عملیات بازسازی عقب نمی‌نشیند و ماندگار و ریشه دار است.

پنجم، تمجید از عملیات وعده صادق و اینکه قواعد درگیری جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

ششم، اشاره به حوادث کرانه باختری و مقاومت فزاینده علیه اشغالگران و اوضاع آشفته صهیونیست ها و اینکه پیروزی برای مقاومت و نمایانگر سردرگمی و ناامیدی در میان صفوف دشمن است.

هفتم، تقدیر و تشکر از همه حامیان طوفان الاقصی از ملت‌ها تا گروه‌ها به ویژه در لبنان، یمن و عراق.

عطوان افزود: اینکه گروه‌های مقاومت ۲۰۰ روز در برابر ارتش قوی مورد حمایت سه کشور بزرگ آمریکا، انگلیس و فرانسه بایستند، آنهم در حالی که تانک و گنبد آهنین و ناو جنگی و جنگنده ندارند و با ۵۶۰ هزار نظامی بجنگند؛ پیروزی بزرگ و بی‌سابقه و مایه مباهات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *