اخبارگزارش

فصل سوم لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان در کابل غاز شد

انیس: فصل سوم رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان دیروز شنبه اول ثور سال ۱۴۰۳ با حضور مسؤلین ورزشی، جوانان ورزش کار  وبا مسابقه دو تیم فوتبال در کابل آغاز شد. فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که فصل سوم لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان را و در اول ثور ١٤٠٣  برگزار کرد و تیم های حاضر در این رقابت ها مدت ها است که در میدان های تمرینی و در انتظار برگزاری این رقابت ها بودند.

محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در مراسم افتتاحیه فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان گفت: «ورزشکاران ممثل اراده یک ملت اند. امروز ورزشکاران ما هستند که توانسته اند در میادین بین المللی افتخارات بزرگی برای کشور، کسب کنند.»

در حال حاضر در این رقابت ها دوازده تیم از ولایت های گوناگون افغانستان حضور دارند: اتک انرژی هرات، ابومسلم فراه، خدیم اف سی سرپل، موج ساحل بلخ، عینومینه قندهار، خراسان فاریاب، سرخ پوشان هرات، استقلال کابل، میوند هلمند، واحدی پکتیا، سرسبز یاشلر فاریاب و عدالت سنگزور فراه.

این در حالیست که چندی قبل اعضای تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال کشور پس از کسب مقام نائب قهرمانی رقابت های فوتسال مرکز آسیا، مورد تقدیر و پاداش امارت اسلامی افغانستان قرار گرفتند.

مولوي «عبدالکبیر» معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان، روز گذشته پس از دیدار با اعضای تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال افغانستان، ضمن اعلام خرسندی از این دستاورد بزرگ و ارزشمند برای کشور، مردم و جامعه ورزش پسند افغانستان، فعالیت های چشمگیر فدراسیون فوتبال افغانستان را مورد تقدیر قرار داد و بر حمایت از این نهاد تاکید کرد. وی گفت: امارت اسلامی افغانستان بر رشد و توسعه ورزش بخصوص فوتبال، تاکید خواهد دارد وهر گونه درخشش و دستاورد ورزشکاران در میادین بین المللی یک افتخار ملی محسوب میشود.

وی با اشاره بر اینکه فدراسیون فوتبال افغانستان یک نهاد مستقل است و طبق معیارهای فیفا فعالیت میکند، تاکید کرد که امارت اسلامی افغانستان از روند روبه رشد فوتبال حمایت خواهد نمود تا این رشته پر طرفدار ورزش کشور، بتواند کماکان باعث دلخوشی مردم شود.

قابل ذکر است در آغاز رقابت میان تیم فوتبال ابومسلم فراه و سرسبز یاشلر به راه انداخته شد که در نتیجه تیم ابومسلم 2 بر صفر تیم سرسبزیاشلر را شکست داد.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *