افغانستان

نماینده روسیه در سازمان ملل؛آمریکا و متحدانش عامل فقر و نابسامانی ها در افغانستان اند

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و متحدانش را عامل فقر و نابسامانی ها در افغانستان دانسته است و گفته است حضور مخرب امریکا در دو دهه گذشته در افغانستان پیامد های زشتی از خود بجا گذاشته است «واسیلی نبنزیا» این گفته ها را در آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان داشته است٬ در این نشست اوضاع بشری در افغانستان و شماری دیگری از کشور ها مورد بحث قرار گرفت.

نماینده روسیه در این نشست تاکید کرد که امریکا باید در افغانستان مسئولانه عمل کند و برای رفع مشکلات مسئولیت های اخلاقی خود را ادا کند .

این در حالی است که امریکا با خروج از افغانستان ناهنجاری های زیادی از خود بجا گذاشته است و با تخریب زیر بنا ها در این کشور عامل  بروز مشکلات زیادی در این افغانستان شده است.

همچنان در این نشست نماینده هند در سازمان ملل گفته است که از کشورهایی مانند افغانستان٬ میانمار و سریلانکا در تامین مواد خوراکی حمایت خواهند کرد.

روچیرا کامبوج، نماینده هند در سازمان ملل متحد،از تصمیم کشورش برای اهدای ۵۰ هزار تن گندم به مردم افغانستان اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، ۳۶۲ میلیون نفر در ۶۲ کشور جهان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، که رکوردی کم‌سابقه است.

به باور این سازمان، همه‌گیری کووید ۱۹ و به دنبال آن درگیری روسیه و اوکراین، قیمت مواد غذایی و سوخت و کود را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *