اخبارجهان

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیروز یکشنبه 26 حمل در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد، برای بررسی وضعیت خاورمیانه جلسه‌ای برگزار می‌کند.

پیشتر تل‌آویو از شورای امنیت خواسته بود که جلسه‌ای اضطراری برای محکومیت حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل تشکیل دهد.

گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت که در «ایکس» گفت: «از شورای امنیت می‌خواهیم که فوراً برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اقدام کند».

نماینده اسرائیل افزود: «حمله ایران یک تشدید تنش شدید و خطرناک بود».

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که یکشنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت که چین عمیقاً نگران تشدید تنش‌ها پس از پرتاب موشک‌ها و پهپادهای ایران به سمت اسرائیل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره حملات ایران گفت: «چین از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، خویشتن‌داری کنند».

وزارات خارجه چین تاکید کرد که این دور از تنش‌ها یکی از پیامدهای جنگ در غزه است و خاموش کردن آتش این درگیری‌ها در «اولویت اصلی» است.

ایران از شامگاه شنبه تا سحرگاه یکشنبه اسرائیل را با حملات پهپادی و موشکی هدف قرار داد. این هجوم که حدود 5 ساعت به طول انجامید، اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل است که 2 هفته پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، انجام می‌گیرد.

سپاه پاسداران ایران اعلام کرد حمله پهپادی و موشکی به اسرائیل در پاسخ به بمباران هفته گذشته کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل که به کشته شدن 16 نفر از جمله 7 تن از اعضای سپاه پاسداران منجر شد، انجام می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *